Bertus Posted June 12, 2015 Share Posted June 12, 2015 'N jaar of 5-6 geleden heb ik een Kordia (gisela5) geplaatst. Vanaf het begin af aan doet ie het niet goed. Slecht vrucht dragen, monilla en hars.Het najaar 2013 heb ik er een Regina (ook gisela5) bijgezet voor kruisbestuiving en meer kersen. Deze doet het goed en geeft meer kersen dan de Kordia ooit heeft gedaan.Kan ik de Kordia in het najaar rooien en op de zelfde plaats na goed uitgraven/grondwisselen een vers exemplaar te planten of is dat niet verstandig?Misschien andere zaken waar ik rekening mee moet houden? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Persica († december 2016) Posted June 12, 2015 Share Posted June 12, 2015 ik zou een deel grond uitgraven en opvullen met verse grond. Ook zou ik Kordia vervangen door Korvik in vergelijking met Kordia is de produktiviteit beter en is de oogstzekerheid meer gegarandeerd dan Kordia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bertus Posted June 12, 2015 Author Share Posted June 12, 2015 Persica, bedankt voor ee tip.Is de Korvik ook een goede kruisbestuiver voor de Regina? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts