dennislp Posted June 16, 2015 Share Posted June 16, 2015 Afgelopen voorjaar heb ik Diana (mooiemoestuin.nl) haar Chili Special gekocht. 'een mengsel van gelijke delen gedroogde pepers, paprika’s en tomaten, en dat vervolgens voor 1/3e deel gerookt '. Een heerlijk mengsel, waar je ook een goede olie van zou kunnen maken. Echter is nu mijn vraag: welke oliesoort is het beste?! Raak helemaal gek van Google Zou het liefst 'n olie willen die ook tegen flink hete temperaturen kan, maarja, welk.. Hebben jullie tips? Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted June 16, 2015 Share Posted June 16, 2015 Mail Diana even. Op een vriendelijk briefje krijg je een vriendelijk antwoord, zo is mijn ervaring. Aardige dame! Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted June 17, 2015 Share Posted June 17, 2015 ik zou denken dat het niks uit maakt, een neutrale olie als zonnebloem/maiskiem/koolzaad lijkt me primaals je heet wilt bakken (in temperatuur dan hè) zou ik de neutrale rijstolie kiezen: walmtemperatuur:Amandelolie: 216 gradenAvocado olie: 190-204 gradenBoter: 121-149 gradenKokosolie: 177 gradenLijnzaadolie: 107 gradenGhee: 252 gradenDruivenpitolie: 216 gradenHazelnootolie: 221 gradenHennep olie: 165 gradenMacadamia olie: 210 gradenOlijfolie: 191 gradenPindaolie: 160 gradenRijstolie: 254 gradenSaffloerolie: 107 gradenSesamolie: 177 gradenZonnebloemolie: 107 gradenWalnootolie: 160 graden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dxnature Posted June 17, 2015 Share Posted June 17, 2015 In de oosterse keuken gebruikt men vooral een mix van rijstolie en sesamolie om te wokken. Dat word zeer warm en soms gebruik ik gewoon geroosterde sesamolie voor de smaak.Happy cooking Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts