Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Aardbei vermeerderings veldje aanleggen

citroen

Recommended Posts

Hoe begin je aan zo 'n aardbei vermeerderings veldje

Wanneer begin je ermee ?

Begin je met nieuwe plantjes ?

Verwijder je de aardbeien die er aankomen ?

Of laat je ze eraan ten voordele van de uitlopers

Kan je er met Frigo plantjes in volle grond mee beginnen

Hoe maak je zo 'n veldje onkruidvrij ,alvorens er mee te beginnen

ik ben begonnen met vorig jaar 5 plantjes in de border aan de noordkant te zetten, deze hebben als enkel nut nieuwe uitlopers maken.

Zet er gewoon P9 potjes naast en geefze af en toe water indien nodig, einde van de zomer knip ik ze door en zet ze in de volle grond of een nieuwe bak

Hoe begin je aan zo 'n aardbei vermeerderings veldje

Wanneer begin je ermee ? in juli als er flinke uitlopers komen aan de 2 jaar oude planten van onze eenmaaldragers, we houden per uitloper 1 plantje en we zetten ze in potjes zonder bodem, snijden ze eind augustus los en planten die uit

Begin je met nieuwe plantjes ? nee, we nemen uitlopers van de oude planten

Verwijder je de aardbeien die er aankomen ? nee,de moederplanten laten we vrucht dragen; als er bloemen aan de uitlopers komen wel tenminste want we willen plant

Of laat je ze eraan ten voordele van de uitlopers nee, zie boven

Kan je er met Frigo plantjes in volle grond mee beginnen zou ik niet doen, die frigo zijn 1e jaars toch?

Hoe maak je zo 'n veldje onkruidvrij ,alvorens er mee te beginnen tsja, net zoals altijd, vals zaaibed maken en bijhouden

@ RoO. Frigo's heb je in verschillende klasse's, niet speciaal alleen maar 1e jaars hoor. 2 en meer neuzen heb je ook hoor.

Ik doe het in de na-zomer. opgepotte uitlopers uitzetten op een veldje wat daar weer 3 jaar kan meegaan. 1e jaar zal de oogst nog niet maximaal zijn. Geeft niks. Gewoon schoon houden. Bedden goed voorbewerken, moeten 3 jaar meegaan.