citroen Posted June 19, 2015 Share Posted June 19, 2015 Hoe begin je aan zo 'n aardbei vermeerderings veldjeWanneer begin je ermee ?Begin je met nieuwe plantjes ?Verwijder je de aardbeien die er aankomen ?Of laat je ze eraan ten voordele van de uitlopersKan je er met Frigo plantjes in volle grond mee beginnenHoe maak je zo 'n veldje onkruidvrij ,alvorens er mee te beginnen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Salamandertje Posted June 19, 2015 Share Posted June 19, 2015 Wat bedoel je precies met een "vermeerderingsveldje"? Quote Bzzzz... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dasouth Posted June 20, 2015 Share Posted June 20, 2015 ik ben begonnen met vorig jaar 5 plantjes in de border aan de noordkant te zetten, deze hebben als enkel nut nieuwe uitlopers maken.Zet er gewoon P9 potjes naast en geefze af en toe water indien nodig, einde van de zomer knip ik ze door en zet ze in de volle grond of een nieuwe bak Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted June 20, 2015 Share Posted June 20, 2015 Hoe begin je aan zo 'n aardbei vermeerderings veldjeWanneer begin je ermee ? in juli als er flinke uitlopers komen aan de 2 jaar oude planten van onze eenmaaldragers, we houden per uitloper 1 plantje en we zetten ze in potjes zonder bodem, snijden ze eind augustus los en planten die uit Begin je met nieuwe plantjes ? nee, we nemen uitlopers van de oude planten Verwijder je de aardbeien die er aankomen ? nee,de moederplanten laten we vrucht dragen; als er bloemen aan de uitlopers komen wel tenminste want we willen plantOf laat je ze eraan ten voordele van de uitlopers nee, zie bovenKan je er met Frigo plantjes in volle grond mee beginnen zou ik niet doen, die frigo zijn 1e jaars toch?Hoe maak je zo 'n veldje onkruidvrij ,alvorens er mee te beginnen tsja, net zoals altijd, vals zaaibed maken en bijhouden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted June 20, 2015 Share Posted June 20, 2015 @ RoO. Frigo's heb je in verschillende klasse's, niet speciaal alleen maar 1e jaars hoor. 2 en meer neuzen heb je ook hoor. Ik doe het in de na-zomer. opgepotte uitlopers uitzetten op een veldje wat daar weer 3 jaar kan meegaan. 1e jaar zal de oogst nog niet maximaal zijn. Geeft niks. Gewoon schoon houden. Bedden goed voorbewerken, moeten 3 jaar meegaan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted June 20, 2015 Share Posted June 20, 2015 weer wat geleerd, wij hadden kennelijk altijd 1e jaars, waren op hun best in het tweede jaar na planten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts