Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Tomaten eerste keer gedieft! Met foto's! :)

j0han

Recommended Posts

Hey iedereen!

Ik heb net voor de eerste keer mijn tomatenplanten gedieft. Het gaat over een supersweet 100 F1.

Eerst dacht ik dat voor kerstomaten niet nodig was, maar blijkbaar toch wel... de planten begonnen echt enorm woekerig te worden...

Ook heb ik de onderste zijtakken verwijderd.

De plant achteraan met de grote bladeren is een goudbes.

Hier het voorlopige resultaat van mijn eerste moestuin:

1:

foto-290951435600932.JPG

Tomatenplant, wat is hier de hoofdstam/de dief?:

foto-382131435600937.JPG

3:

foto-472551435600942.JPG

Cayenne peper:

foto-558451435600947.JPG

Snoeisel:

foto-165281435600955.JPG

Wat denken jullie van foto 2? Wat zou hier de hoofdstam/ dief zijn? Of is dit gewoon 1 hoofdstam met 2 zijtakken? Ik ben hier enorm aan het twijfelen...

Ik heb ook het gevoel dat de cayenne peper nogal aan de zwakke kant is. Deze groeit veel trager dan de tomatenplanten. Ook zie je zwarte plakken op de stam, waar de zijtakjes groeien. Zou dit op een ziekte kunnen wijzen?

PS: ik weet niet waarom de fotos omgedraaid zijn.. op mijn computer staan ze gewoon recht...

Ik heb de smaak helemaal te pakken! Echt een geweldige hobby!

Alvast bedankt voor jullie reacties!!

Bij foto 2 is rechts de hoofdstam, in het midden een grote dief, en links is gewoon een tak, denk ik.

Het verschilt per ras of er gediefd moet worden, niet per soort tomaat. Jouw ras is een stamtomaat, dus die 'moet' je inderdaad dieven.

Link voor het foto probleem:

foto-s-niet-rechtop-scheef-op-de-kop-geplaatst-t16053.html

En je kan op dit forum ook je eigen seizoensblog bijhouden:

blog/

Zo kan je mooi bijhouden wat er allemaal gebeurt in je tuin.

Qua dieven zou ik er de volgende keer wat eerder bij zijn zodat de dieven nog klein zijn als je ze weghaalt. Dan heeft de plant daar ook minder onder te lijden.

Bij foto 2 is rechts de hoofdstam, in het midden een grote dief, en links is gewoon een tak, denk ik.

dat denk ik ook ja. maar een foto van iets meer afstand zou meer duidelijkheid geven.

sowieso zijn de dieven al een beetje te groot geworden, je maakt zo behoorlijke grote wonden. volgend jaar iets eerder en voor nu regelmatig bijhouden

Bedankt voor de reacties!

Ik zal volgend jaar zeker vroeger beginnen dieven!

Ik ben aan het twijfelen of ik aan de cayenne peper zou knippen... Ik heb al veel opzoekwerk gedaan en de meningen zijn blijkbaar héél verdeeld. Sommigen komen er zelfs totaal niet aan en krijgen een prachtige plant met veel pepers. Want denken jullie? De Cayenne dieven of niet?