tryjordy Posted July 11, 2015 Share Posted July 11, 2015 Hallo,Ik ben nu al een tijdje bezig met info over paddenstoelen kweken te lezen en ben van plan de komende weken eindelijk eraan te beginnen.Maar ik zit nu met een vraagje over de kwaliteit van het broed, ik zou namelijk graag oesterzwammen broed kopen en dit dan verder enten op deuvels of rogge.Maar nu is mijn vraag kan ik hier mee verder blijven enten? Of gaat de kwaliteit daardoor naar achter en ben ik genoodzaakt om nieuw broed te kopen of te maken?Alvast bedankt Quote Have no fear of perfection - you'll never reach it. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted July 11, 2015 Share Posted July 11, 2015 Er zijn hier verschillende topics waar wel wat infomatie staat betreft je vraag maar, dat staat in verschillende berichten en zal ik je nu even een reactie geven. Het broed dat je koopt om te gaan enten kan je niet tot in den eeuwen blijven gebruiken(na enkele maanden gaat de kracht er echt wel op achteruit. Bewaar het in de koelkast maximaal 3 maanden en je kan dan als je steeds zou verversen wel jaren van het eigen broed moeten kunnen gebruiken als je gelijk wat nieuw broed zou maken op welk substraat je ook maar zou hebben gekozen dat past bij de soort die je straks gaat telen of dat nu stro , hout, rogge of iets anders zou zijn . Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
tryjordy Posted July 12, 2015 Author Share Posted July 12, 2015 Ok bedankt Quote Have no fear of perfection - you'll never reach it. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts