Jump to content

Wespen in de tuin, hoe ga jij ermee om?

Chrones
 Share

Recommended Posts

Hier zitten ze aan de appels en peren.

En iemand op het complex heeft een ondergronds nest ze vroeg vandaag toevallig of ik wist hoe je die moest verwijderen, ze heeft kleine kinderen die ook mee naar de tuin gaan.

Maar ik heb geen idee?

Ik heb haar doorverwezen naar het bestuur.

Een paar jaar geleden dat spul gebruikt. Werkte in tweede instantie goed, in eerste instantie werd ik in het donker door een paar wachters (?) aangevallen en gestoken. Later teruggegaan met goed dichte regenjas, capuchon en veilgheidsbril op en toegeslagen.

Daags erna uitgegraven en met bewondering naar het bouwwerk gekeken.

Dit spul werkt erg goed, wel sávonds in het donker in het wespengat verstuiven

http://ongedierteproducten.nl/bayer-wespenpoeder.html

Een tip.

De werkzame stof van dit Bayer product is deltamethrin lees ik en dat kwam me bekend voor. Even de verpakking van de Quit mierenstop die ik onlangs bij de Action kocht erbij gehaald (het spul werkte trouwens goed) en inderdaad : de werkzame stof is deltamethrin . De verpakking bevat 35 gram stuifpoeder en kost als ik het me goed herinner ongeveer twee en een halve euro.

mierenstop46281439335040.jpg

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

hou er rekening mee dat dat poeder van de vorige pagina niet alleen giftig is voor wespen, maar gewoon voor alles. Wij hadden een keer een wespennest op zolder, daarvoor is toen een vent langsgekomen met een bus en een spuit, die spoot meende ik gewoon een soortvan gas het nest in.

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Wespen in de tuin - bleef het daar maar bij!

Vanmiddag zaten er VIJF in de badkamer!

Ik vind wespen al niet fijn als ik mijn kleren aan heb, laat staan in de douche ...

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Ik heb een paar wespenvallen van 95 cent gekocht bij de Action. Van die glazenflessen met een gat in de onderkant. Ik heb ze opgehangen op 'tactische' plekken om mijn nashi peren, pruimen en perziken te beschermen en gevuld met het goedkoopste bier wat ik kon vinden. Ik moet zeggen dat het uitstekend werkt. Ze zitten stamp vol met wespen en vliegen. Geen bijen of andere insecten dus ik ben tevreden.

Groetjes,

Bram

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image