sjuutje Posted July 31, 2015 Share Posted July 31, 2015 Hoihoi, Vorig jaar had ik de broccoli buiten staan in de moestuin maar zat werkelijk alles vol met rupsen en heb ik er niets van kunnen eten. Besloten om dit jaar de rode broccoli in mijn kas te zetten zodat er geen vlinders rupsen op konden leggen. Ik heb ze zelf opgekweekt van zaad en het zijn echt reuze planten maar nergens is broccoli te vinden.... Iemand enig idee hoe dit kan? Ik geef ze kunstmestkorrels voor groene groenten en ik had de grond voorbewerkt met compost afgelopen voorjaar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aluapje Posted August 1, 2015 Share Posted August 1, 2015 En die mest, daar zit het probleem. De plant voelt zich uitstekend en ziet daardoor geen noodzaak voor nakomelingen (lees bloemen) te zorgen. Helaas.Paula Quote Ik kweek regenwormen in mijn compostbak Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted August 1, 2015 Share Posted August 1, 2015 En een koude-liefhebber die wat slecht weer nodig heeft om te bloeien...in een kas. (Leg je mij bij 30 graden aan een zwembad met een krat pils, dan ben ik ook niet erg vruchtbaar ) Kan overigens best zijn dat ze later in het jaar alsnog gaat bloeien of zelfs na de winter als het een "sprouting" soort is. Maar misschien wel jammer van je kasruimte, terwijl die buiten eerder een bloeistress krijgt. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts