bart646 Posted August 5, 2015 Share Posted August 5, 2015 Op zowel mij Japanse als Europeze peren heb ik last van met slijm omhulde larven die solitair op de bladeren leven. Maar wat het is? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted August 5, 2015 Share Posted August 5, 2015 Ik ben niet 100% zeker, maar lijkt me larve van een bladwesp. (Heeft ze - vrij onduidelijke - pootjes? (zogenaamde "schijnpootjes")....Dat kan ik op de foto's niet goed zien) Zou ook misschien nog van een elzenhaantje kunnen zijn of een soort tor. Je zegt dat je er last van hebt.....wat doen ze dan met de plant? Als het inderdaad een soort bladwesp is en er is geen erge aantasting (er worden geen grote delen van de bomen kaalgevreten) dan hoef je niets te doen. Als je bomen er echt onder gaan lijden, dan zou je als ecologische bestrijding een bacteriepreparaat kunnen overwegen. Wegplukken of doodknijpen is ook een optie. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bart646 Posted August 6, 2015 Author Share Posted August 6, 2015 Ze heeft een soort van pootjes voor en achter gehuld in een laag slijm zoals je op de foto kunt zien bij de kop en op het blad dat is de schade die ze aanrichten. Aan bestrijding heb ik nog niet gedacht het loopt nu niet uit de hand maar ben wel benieuwd wat het is Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans D Posted August 6, 2015 Share Posted August 6, 2015 Lijkt hetzelfde beestje als hier -> welk-beestje-perenboom-t10298.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts