Jump to content

Rode pepers rijpen

henk124875
 Share

Recommended Posts

Ik had een peperplant in de tuin staan die volhangt met een aantal groene (onrijpe) pepers nou heb ik em maar een beetje uitgegraven en in een pot binnen in de serre gezet, waar het overdag op zn minst 15 graden is (verwarming) en snachts, net zo koel als het word (zet verwarming op 5 graden)

2 pepers zijn eraf gevallen toen ik em uitgraafde, die heb ik nu in mn bananenkast gelegd, ik weet niet of die ook rijpen met ethyleengas of net hoe dat heet?

Moet dat goedkomen met die dingen zo of wat kan ik beter doen?

Edit: ah.. pepers vallen onder groente, ik dacht zijn vruchten dus zet het onder fruit neer.

Zijn de gevallen pepers al wat gekleurd of nog volledig groen? Als ze nog volledig groen zijn kun je ze beter nu opeten, rijpen gaat heel langzaam. Groene pepers zijn iets milder, maar zeker eetbaar. Zijn de pepers al gekleurd dan kan je de gok wagen.

De pepers die nog aan de plant hangen kun je daar voorlopig aan laten zitten.

bedankt voor de reactie.. de pepers die ervanaf zijn (net als die aan de plant) zijn nog volledig groen en worden ook al slap dus rijpen schiet inderdaad niet op denk ik.

maar temperatuur voor degene nog aan de plant is verder wel goed voor het rijpen?

Hier rijpen de pepers nog prima verder sinds ik ze binnen heb gehaald. Ze stonden in een pot, dus ingrijpend was dat niet. We eten er nog lekker van. Een aantal planten ziet er nog steeds goed uit. Enkele planten heb ik moeten opruimen. Ik heb ze in een kamer (12-15 graden) voor het raam op het Oosten gezet. Het zal misschien ook van de soort afhangen of ze verder rijpen. De peperplant in de kas, waar een lagere temperatuur is, doet het ook nog steeds, maar rijpt maar heel langzaam meer. Die pepers ga ik binnenkort plukken.

met groene groet,

koolrabi

https://zolekkergezond.nl/

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image