Jump to content
Jorg

Wat heb je net gezaaid/geplant? (Seizoen 2016)

Recommended Posts

dop erwten -tuinbonen-witte dunsel(sla).prei-tuinkers- tomaten-paprika-peper

alles in de kas of in huis

Prei, in de kas. Als het niet meer gaat vriezen lukt het misschien....

Yes you can!

Ik en de kinderen hebben paprikazaadjes uit de paprika's gezaaid. Dit zijn de rode, groene en gele. Al mijn andere zaadjes zijn beschimmeld geraakt . Dus zo kon ik in iedergeval de kids even tevreden houden en we zien wel wat er uit komt.

Salaris is binnen, dus kan zaadjes gaan bestellen

Rabarber gezaait 12 dagen geleden en nu 16 plantjes van 5 cm hoogte verspeent in 15 cm potten. Er gaan er 4 in elke pot en nu maar hopen dat het weer beter wordt en ze buiten kunnen staan. Als de plantjes groot genoeg zijn gaan ze de volle grond in.Op dit moment is het mooi zonnig hier en wellicht zet ik ze elke dag effe buiten.

Wie vraagt wordt steeds wijzer, hoe wijzer je wordt ,, hoe meer vragen je gaat stellen

Ik en de kinderen hebben paprikazaadjes uit de paprika's gezaaid. Dit zijn de rode, groene en gele. Al mijn andere zaadjes zijn beschimmeld geraakt . Dus zo kon ik in iedergeval de kids even tevreden houden en we zien wel wat er uit komt.

Salaris is binnen, dus kan zaadjes gaan bestellen

Van de groene paprika zal er niks komen vrees ik , groene paprika= gele/rode die nog niet rijp zijn. Daardoor zaad ook nog niet kiemkrachtig.

Tis gelukt met de rode pepers, goed uitgekomen, zijn 4 cm hoog staan lekker warm en voor het raam. ik wacht noch even met ze in wat grotere potjes te zetten. Tomaat en paprika.. ik begin der ondanks mijn ongeduld nu niet aan met zaaien, en wacht zeker tot ein februari omdat te vroeg zaaien niet aanbevolen wordt. De factor licht omdat de dagen te kort zijn, zijn toch verantwoordelijk voor mislukking dacht ik.

Wie vraagt wordt steeds wijzer, hoe wijzer je wordt ,, hoe meer vragen je gaat stellen

Vanmiddag in de koude bak "little gem" sla gezaaid. Mijn dochter van 3 jaar heeft me geholpen en ik denk dat ik door de hele bak sla ga krijgen

Tuinkers, in de keuken

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt".

Huub Buijssen.

Spinazie, zomerprei, ui en radijsjes, allemaal in de kas. De eerste spinazie van het jaar staat al weer boven de grond.

Ik had ook nog wat plantuitjes over van vorig jaar. Ik had er niet meer op gelet maar zag dat ze nu uitgelopen waren en heb ze maar gelijk in de tuin gezet. Ben benieuwd of het goed gaat

Peper, aubergine, walnoot, salie en koolrabi binnen.

Wortel, radijs, pastinaak, rode biet en spinazie buiten.

Vandaag doperwten zowel in zaaibakjes (om later buiten uit te planten ) gedaan en in kouden kas gezet als een paar regels doperwten in de volke grond in de kouden kas gezaaid.

Temperatuur grond kas is 10 graden,

Ik ben benieuwd

Guest Bor

Net heb ik Rode kiwi gezaaid en de 40 zaadjes staan nu in een kweekbakje op de vensterbank.

frisbee sla en prei(tjes) staan al boven,

Gisteren kruiden binnen voorgezaaid:

Peterselie, majoraan, basilicum, selderij, kervel, dragon, tijm etc en een paar artisjokken, ben benieuwd!

Vanmiddag in de koude bak bieten, radijs en rucola gezaaid.

Fenegriekzaad in een pot met een beetje water gedaan om te gebruiken als kiemgroente. Niet echt gezaaid dus, maar toch...

Als ik buiten ga roken,

is dat meestal op eiken of beuken,

maar ook wel op appel- of kersenhout...

Grote lisdodde gezaaid, voor in de tuin van mijn moeder die aan het water zit. Het leek haar ook wel wat, een paar van die statige sigaren achter in de tuin. Geen idee of het gaat lukken, ik heb ze in een pot gezaaid, de boel flink nat gemaakt en vervolgens buiten in de regen gezet. Ik ben heel benieuwd.

Al m'n paprika's, pepers, aubergines en voor het eerst een meloentje. Van de bloemen mocht alleen de ipomoea zo vroeg al starten.

Home is where the harvest is.

Peper, Aubergine, Veldsla en Rucola.

De paprika's van vorige week zijn mooi opgekomen.

Tomaten! Eindelijk! 45 soorten ongeveer. Ik heb me drastisch ingehouden dit jaar. Heb hier mn handen ook wel vol aan.

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Guest
This topic is now closed to further replies.

Over moestuin forum

Op het moestuin forum delen leden ervaringen en tips over het telen van groenten en fruit in de moestuin.

Lees meer over moestuinforum

• Create New...