speets Posted February 7, 2016 Share Posted February 7, 2016 (edited) Diervriendelijk beleg is moeilijk aan te komen, dus dan maar zelf maken van Zelhemse veldvarkens. Vorig jaar vond ik dit recept op internet en dat leek me lekker als boterhambeleg. Ik heb het iets veranderd: in elk geval veel meer kruiden erdoor gedaan Varkensfilet à la wild zwijn • 1 kg schouderfilet• Zout• ½ fles witte wijn• 1 eetlepel olie• tijm• laurier• 1 ui• 2 teentjes knoflook• 20 gekneusde peperkorrels• 10 gekneusde jeneverbessen• flinke theelepel rozemarijn• zo mogelijk klein takje dennengroen• 100 g boter of margarine• 1 lepel spekblokjes• 50 g bloem Bereiding:Door middel van marineren en kruiden kunt u varkensfilet zo klaarmaken, dat het als wild gaat smaken. Leg het gezouten vlees 24 uur te marineren in wijn, olie en alle kruiderij (ook het dennentakje!). Droog het vlees af, bestuif het met bloem en braad het snel aan alle kanten bruin in boter en uitgebakken spek. Draai dan het vuur lager en laat het vlees in een uur zachtjes gaar braden, waarbij af en toe een klein beetje marinade wordt toegevoegd. Het resultaat: Lekker hoor! Edited February 7, 2016 by Guest Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
speets Posted February 7, 2016 Author Share Posted February 7, 2016 Afgelopen dagen had ik weer nieuw vlees.Ik heb er deze keer wat minder jeneverbessen door gedaan en hem wat korter gebraden.'t Is even wat werk, maar dan heb je ook voor wéken lekker beleg in de vriezer, van varkens die een prachtig leven gehad hebben Het werd dit: Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
arjanm Posted February 7, 2016 Share Posted February 7, 2016 Hmm, dat ziet er smakelijk uit. Wat een goed idee om het over meerdere zakjes te verdelen en in te vriezen.Ik denk dat ik het binnenkort ook eens moet gaan proberen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted February 7, 2016 Share Posted February 7, 2016 Ziet er ook heerlijk uit! Je bent goed bezig Quote Veldvarkens.nl En: Veldvarkens-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
speets Posted February 7, 2016 Author Share Posted February 7, 2016 Ja, ik heb het helemaal te pakken over meerdere zakjes te verdelen en in te vriezen Dit doe ik trouwens andersom: eerst bevriezen en dan vacumeren. Anders plakt de hele boel aan elkaar Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts