Jump to content

Polycarbonaat kas voor €235,- gekocht, goede deal?

Moestuinertje
 Share

Recommended Posts

@ Steef,

Dat is volgens mij dezelfde kas als de mijne (alleen dan kleiner) De mijne kwam van Vida xl. Ook met 4mm polycarbonaat plaat. Als je zelf handig bent zou ik er gewoon lekker voor gaan. even wat verstevigingen er tussen en het is echt een stevige kas. Ik ben bij de mijne echt niet meer bang voor een storm, de kas heeft al heel wat heftige stormen met glans doorstaan. Wel heb ik een slot op het dakraam gezet omdat dit wel het zwakste punt van de kas is.

Groeten Jeroen.

• 2 weeks later...

nope, heb de toezegging dat, aangezien ik per ideal betaald heb, zodra hij binnen is hij met n koerier weggaat.,

Er van uitgaande dat de vracht niet verder vertraagd is verwacht ik dus ma of di een berichtje hoe laat hij ongeveer bezorgd wordt de dag er op!

Nog even extra glasveren en kit kopen en volgend weekend bouwen is mn planning

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Ik krijg net ook de mail binnen tot het vertraagd is tot 12 mei.

Ik begin er ook over te denken om toch maar iets anders te gaan zoeken.

De paprika en tomaten planten zullen tegen die tijd toch echt naar buiten moeten.

2e keer uitgesteld ja.

Originele datum was eind maart!!

Helaas geannuleerd, wil niet wachten tot half mei en dan misschien alsnog misgrijpen

Blijkbaar zat t niet in deze container en komt de volgende pas over n maand.

Annuleren was geen probleem en als t goed is krijg in m'n centjes netjes terug.

Voor nu op zoek naar n alternatief.

Denk aan n goedkoop foliekasje voor dit jaar en van de winter op marktplaats n grote, glazen, echte ergens vandaan halen.....

Ik bestelde dezelfde maar groter (3.60) met fundering.

Ma een telefoontje met het bedrijf (erg geduldig en vriendelijk) vertrouw ik het wel. Ik kreeg diverse tips na ik mijn " zorgen" omtrent het product had geuit. Zo raden ze me aan de ruiten meteen goed in te kitten. Met glaskit als ik me goed herinner. Anders kan ik gewoon weer bellen.

Funderen erg belangrijk!

Ik belde omdat ik meer wilde weten omdat de garantie maar een jaar is.

Ik kijk ernaar uit en verheug me er op!

Ben de naam van de kas even kwijt. Ben nu op vakantie,

Hij staat al op de lijst. Wordt voor medio mei.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Gr

Jannyimage48381460223811.jpeg

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Om 12.10 zijn 2 pakketten binnengekomen die ik de dag van te voren via Ebay had besteld uit Duitsland. Supersnelle levering! Voor minder dan €200 is het geleverd. Ik heb geen fundering besteld (was ook uitverkocht), die ga ik zelf maken van houten balken.

Om 13.00 uur ben ik begonnen met het bouwpakket. Ik heb heel veel gehad aan de YouTube video die ook op de Ebay site staat. Tot een uur of 17.00 eraan gewerkt. Na het avondeten nog een uurtje doorgegaan. Nog niet klaar, maar zeker vooruitgang geboekt. De voorzijde en achterzijde zijn klaar. Ook één zijkant. Morgen wil ik verdergaan met de andere zijkant en alles aan elkaar koppelen.

Morgen even hout halen voor de fundering. En naar de Action voor siliconenkit om de panelen lucht en stof dicht te maken. Schijnt dat het dan niet snel geel en groen wordt.

Daarna de panelen erin zetten en de kas op de eindplek zetten.

De kwaliteit van het geraamte voelt stevig aan. De panelen had ik beter verwacht. Maar voor de prijs is het prima. Ook is er een mogelijkheid om de panelen te vervangen als ze kapot gaan door nieuwe te kopen (via de zelfde verkoper) .

Er lijken extra verstevigingen mee verzonden. Extra strips om het geraamte sterker te maken die niet in het filmpje aan de orde komen, maar wel in de handleiding staan en de onderdelen er ook daadwerkelijk zijn. Dat is mijn vermoeden. Ik ben nog niet zover om die daadwerkelijk te installeren. Ik houd jullie op de hoogte!

Nou, dit was mijn zonnige dagbesteding.

Foto vanuit huis:

IMG2016042120031120841461261883.jpg

De raampjes klemmen een beetje. Voor de rest is alles prima. Ik moet alleen de fundering nog maken. Ook kit ik de platen aan de zijkanten nog dicht. Ik zal nog een foto maken van het eindresultaat.

Hier nog een paar foto's van de voortgang tot nu toe (lekker rustig aan doen).

IMG2016042218403676541461351439.jpg

IMG2016042218404871771461351453.jpg

IMG2016042218410348521461351462.jpg

Ik heb mijn kas bij koop-een-tuinkas.nl gekocht, en het is dezelfde als die van Moestuiniertje, maar dan bij een andere leverancier gekocht. Dit wordt hem:

Linked Image

Heb jij er toevallig ook de automatische raamopeners er bij besteld? Daar loop ik nog op vast. Verder is het best ingewikkeld en de handleiding is vrij onduidelijk.

Interessant om dit te volgen.

Heb zelf een 'kiwi' model van 3.7m lang besteld die zou aankomen 'mid Mei'.

Ik bent al overtuigd dat ik zelf wat aanpassingen zal moeten doen ivm de stevigheid ed.

*PC platen afkitten en vaster zetten

*De kast wat hoger maken om het volume wat te vergroten.

*Enz....

Dus ik ben benieuwd wat 'Moestuiniertje' heeft qua opmerkingen over de stevigheid van de constructie.

Ik blijf dit volgen en zal mijn ervaringen delen na de aankomst van de 'tuinkast' of 'serre' zoals wij zeggen in vlaanderen.

Mvrg

Jacques

Wat een leuke reacties! Heel leuk als mijn berichtjes mensen helpen.

Ik heb de kas via Ebay kocht en niet via hettuinpaleis.nl . De link is terug te vinden in mijn vorige berichten, mocht er interesse zijn.

Heb jij er toevallig ook de automatische raamopeners er bij besteld? Daar loop ik nog op vast. Verder is het best ingewikkeld en de handleiding is vrij onduidelijk.

Ik heb geen automatische raamopener besteld. Vind ik zelf onnodig.

Ik ben me aan het orienteren, maar heb twijfels over de windbestendigheid. Ik woon aan zee met km's open ruimte rondom. Het kan aardig spoken hier. De kassen die ik in deze omgeving zie zijn met van die schuine wanden (heeft alleen acd die?). Erg mooi, maar wel een heel ander prijskaartje. Ben dus erg benieuwd hoe stevig die van jullie gaat worden.

Gisteren alle platen gemonteerd en mijn oude Lidl kas afgebroken.

De fundering moet ik nog maken en daarna de kas erop monteren. Ik moet wel gaatjes boren aan de zijkanten van de kas. Die zijn niet voorgeboord.

De plantjes van mijn oude kas moesten in mijn nieuwe kas en daar een aantal foto's van gemaakt. Wat een ruimte en wat genoot ik ervan! Echt een heerlijk gevoel! Dit moest ik eerder doen. Mensen die een kas willen, gelijk doen! Twijfel niet. Het is het echt waard.

De foto's :

IMG2016042320072039231461483128.jpg

IMG2016042320073956761461483140.jpg

IMG2016042320073051931461483154.jpg

IMG2016042320072522431461483163.jpg