Jump to content

'Heel' half varken verwerken tot gekookte/warm gerookte vleeswaren

Jorieke123
 Share

Recommended Posts

Het staat in de oven! Het was nog lastig, ik had plotseling geen tomatenpuree. Dus dat heb ik eerst nog staan maken. Smaakte heerlijk trouwens, maar alweer meer werk in de keuken..en ik wil nu wel eens ff de keuken uit!

• Like 1

We verhuren ons voorhuisje https://www.airbnb.com/h/backtothesixties meer weten?  vraag informatie via pb.

Waar de mol is is er hoop!

Heerlijk geworden het gehaktbrood..ik weet niet of dat de boterham haalt! Ook het varkenshaasje van ‘21 nog met mosterd en honing gebraden en op brood gegeten. Het is wel erg fijn je eigen vleeswaar te maken, behalve dat je weet waar t vlees vandaan komt en dat het dier een ok leven heeft geleid ook nog behoorlijk duurzaam..weinig plastic enzovoorts.

@Jorieke123 had jij het gehakt ook weer ingevroren? Weet je dat nog? Of misschien alleen vacuüm gemaakt en in de koeling.

Edited by appelvrouw

We verhuren ons voorhuisje https://www.airbnb.com/h/backtothesixties meer weten?  vraag informatie via pb.

Waar de mol is is er hoop!

Hij was volgens mij niet heel groot dus ik denk dat we hem lekker op hebben gegeten in de dagen na het maken. Als ik het in zou vriezen dan zou ik het als een dikker stuk doen denk ik, dunnere plakjes worden er vast niet steviger op als ze gevacumeerd worden verpakt en dan weer ontdooien. Maar ja, een dikker stuk is weer lastiger in dunne plakjes snijden? 

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image