Jump to content

bestuiver gezocht

wilma2
 Share

Recommended Posts

Wilma, als ik akelig overkwam naar jou, excuus. Ik word alsmaar fanatieker in anti-gif en bio, en dat is op zich prima, maar ik moet me wel blijven realiseren dat op een vriendelijke manier informeren zonder te veroordelen, veel meer effect heeft dan klagen over wat mensen doen terwijl ik dat zelf vorig jaar nog net zo hard deed.

Mooi gesproken het negatief en agressief benaderen kan mensen weg jagen en heeft dan feitelijk geen positief effect meer op het geen wat men wil prediken. Goede les voor voor mijzelf! Het positief benaderen heeft meer effect en is meer leerzaam! Wellicht interessant om eens op te zoeken is dogmatisch denken en discussie vormen! Het Wetenschappelijk forum heeft wel een aantal leuke onderwerpen Zie bijvoorbeeld: http://www.wetenschapsforum.nl/index.php/topic/198763-hoe-leer-je-beter-te-discussieren/?p=1055197

Nieuwste muziek! , check www.hitzound.com

Nummer gehoord? , check www.relisten.nl

Neuriën om te zoeken! , check www.midomi.com

Ook wil ik Sugarlevi er op wijzen dat volgens deweb zite http://www.mijntuin.org wel degelijk gesteld wordt dat de fragaria ananassa Framberry een nieuw soort geoctrooide aardbei is., en NIET de frau Mieze schindler is, dat een ZEER oud ras is.

Tot slot. ik wil niemand persoonlijk beledigen , ongeacht dat jullie mij nu flink op de donder gegeven hebben.

Hey Wilma, het klopt dat ze de Framberry nieuw op de markt hebben gezet. Een slimme kweker, heeft een oud plantje genomen, en er een leuke naam aangegeven. Die naam is trouwens waar ze copyright op aangevraagd hebben. Geen octrooi/patent dat kan namelijk (nog) niet in Europa op planten. We hebben hier kwekersrecht, wat betekent dat een ieder leuk mag verder kweken met bestaande planten. Maar als je ergens een spannende naam voor verzint, mag je wel copyright op die naam aanvragen.

Hetzelfde met de Bubbleberry, van dezelfde kweker. Dat is ook een oud ras, zeer oud zelfs. Wat ze weer nieuw op de markt hebben gezet. Met een leuk naampje met copyright erop.

Helaas worden verhalen klakkeloos door tal van websites overgenomen, of verkeerde informatie gepubliceerd.`

Ik vind het belangrijk dat hier op het forum juiste informatie staat. Dus bovenstaande is niet zozeer voor jou geschreven, maar ook alle andere mensen, die op framberry, of frau mieze schindler zoeken en op dit topic belanden

"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"

Colonel Kurtz

Wilma, als ik akelig overkwam naar jou, excuus. Ik word alsmaar fanatieker in anti-gif en bio, en dat is op zich prima, maar ik moet me wel blijven realiseren dat op een vriendelijke manier informeren zonder te veroordelen, veel meer effect heeft dan klagen over wat mensen doen terwijl ik dat zelf vorig jaar nog net zo hard deed.

Wat bestuivers betreft: als ik jou was zou ik er wat verschillende vroege soorten bij zetten (ik ben zelf zeer tevreden over aardbeiplantje.nl, van de 40 plantjes die ik kreeg staan er 40 met frisse groene blaadjes, zelfs die ene die eerst dood leek te gaan), en dan de eerste bloemetjes bij je eigen plantjes wegknippen en hopen dat je zo de bloei gelijk kan trekken met de nieuwe plantjes.

Loes, ook een excuus want volgens mij zit ik fout met de bewering dat al het niet-biozaad een coating heeft gehad. Ik realiseerde me opeens dat mijn Lidl-sierkalebassen van vorig jaar (eens maar nooit meer, het leek zo leuk voor een herfsttafeltje ) stijf stonden van de meeldauw toen de laatste nog aan het rijpen waren. Een anti-schimmelcoating, zeker bij een 'sierplant', zou volgens de wet van Bartje geen meeldauw kunnen oplopen. Ik denk dus dat die zaden niet behandeld waren.

Punt blijft wel dat je het niet weet wat er met zaden is gebeurd als het geen bio-zaden of zelf gekweekte zaden van een betrouwbaar iemand zijn. Ze kunnen gifvrij zijn, of ze kunnen behandeld zijn.

het siert je dat je hierop terugkomt en zelfs excuus aanbied

inderdaad niet te ver doorslaan, dan sluit je namelijk ook je ogen voor de argumenten van een ander. gelukkig is dat bij jou niet het geval. dan blijft het leuk discussiëren

er is altijd een goed->beter->best. ik ben meer van, doe maar gewoon dan doe ik al gek genoeg zelf opkweken zonder gifstoffen is altijd al beter dan mogelijk bespoten groenten uit de supermarkt dus wat dat betreft zijn veel mensen met een moestuin al goed bezig.