Jump to content
Borsalino

Aardbei-Project (bato bakken)

Recommended Posts

25 minuten geleden, rorror zei:

1 potje met 1 stekje kost 2,99. Vind ik redelijk duur, andere rassen koop je er 6 voor 5euro ofzo.

3 jaar geleden heb ik de framberry gekocht bij aarbeiplantje

Ik zie ze nu niet meer op hun site, maar de prijs lag gelijk aan deze:

https://www.aardbeiplantje.nl/snow-white-aardbei/

Intratuin is dus belachelijk duur 

Ik heb er slechts enkele geoogst, en vindt het persoonlijk geen aanrader, weinig opbrengst en een matige smaak.

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Op 15-3-2020 om 15:43, paddestoelengek zei:

Mijn (eenvoudige) bewateringssysteem waar ik afgelopen jaar veel plezier van heb gehad.

Electrabuis, stoeldopje, 3 mm gaatjes boren en wateraansluiting maken.

Hoe maakte je de wateraansluiting?

Stoeldop verlijmt of gewoon op buis geklemd?

Debiet regel je dmv afsluiter of kan je met 3 mm gaatjes gewoon groot open gaan?

Alvast bedankt!

Op 15-3-2020 om 15:43, paddestoelengek zei:

9 uren geleden, TomP zei:

Hoe maakte je de wateraansluiting?

Stoeldop verlijmt of gewoon op buis geklemd?

Debiet regel je dmv afsluiter of kan je met 3 mm gaatjes gewoon groot open gaan?

Alvast bedankt!

Het is de witte elektra-buis met een 90 graden bocht aan het begin en een strak passend stoeldopje op het eind.
Beide zijn verlijmd met power-kit. 

Gewoon tuinslang past perfect in de 90 graden bocht en ook deze met power-kit verlijmen.

Met de waterkraan regel ik de druk.

Vandaag heeft alles voor de eerste maal bemesting (koemestkorrels) gekregen en water.

Bato bakken drogen snel uit is mijn ervaring, daarom heb ik het bewateringssysteem gemaakt.

Succes met klussen.

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden