JongeKweker Posted June 11, 2011 Share Posted June 11, 2011 (edited) Hallo belangstellenden Leuk dat jullie mijn project willen bekijken. Ik woon sinds een jaar in de Middenbeemster, tussen de boeren op het platteland. Hiervoor woonde ik in een stad in een appartement, dit is voor mij een wereld van verschil. Het huis is een groot project, flinke verbouwing, maar het wordt echt een paleisje. We doen bijna alles zelf, alleen wat constructieve dingen door een aannemer laten doen. De afspraak met mijn partner was dat de tuin voorlopig nog geen prioriteit was, eerst de verbouwing afronden. Ik heb me daar vorig jaar nog wel aan gehouden, maar ik kon het dit jaar niet meer laten. Tegenover mij woont een melkboer, jong gezin, erg leuk. Moeders wilde wel een moestuin, maar wist niet waar ze moest beginnen. Ik heb 2 jaar geleden een tuinhuis op een volkstuincomplex gekocht, opgeknapt en weer verkocht omdat we naar de Beemster verhuisden. Daar heb ik wel wat groente geteeld, maar minimaal. Ik zei dus tegen mijn buurvrouw dat ik ze wel graag wil helpen.Een andere buurman had wel een freesmachine te leen (harde kleigrond) Ik heb toen al mijn opgekweekte plantjes daar in de grond gezet. Sommige wat te vroeg, die hebben het niet overleefd, maar de meeste doen het erg goed. Verder heb ik in mijn eigen tuin veelal bloemen. Maar heb ook een kruidenbak gemaakt en verder nog wat geknutseld. Ik werk veel met hout, maak meubels etc. In huis heb ik nog aardig wat planten staan die ik niet naar buiten durf te verhuizen. maar ik hoorde gisteren dat de planten het binnen eigenlijk niet zo fijn vinden. Ik bekijk het nog heel even. Oh ja, nog even vertellen. Ik ben 31 jaar, vrouw, mijn geregistreerd partner is ook een vrouw. Shot at 2011-06-11De moestuin (Het sneue hekje met touw hebben we geplaatst vanwege de hond, om te voorkomen dat hij er vanaf die plek in raast, hij heeft de gewoonte keihard rondjes te rennen om de boerderij) Edited June 11, 2011 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
JongeKweker Posted June 11, 2011 Author Share Posted June 11, 2011 de moestuin vanaf de andere kant gezien: Shot at 2011-06-11 Courgette: Shot at 2011-06-11 o.a. Tomaten (ik dacht de roma) Shot at 2011-06-11 Sla en bietjes (daarachter suikermais) Shot at 2011-06-11 Aardappelen (7 verschillende soorten) Shot at 2011-06-11 Minitomaat (exuseer mij dat ik de namen niet goed weet, heb 3 verschillende tomaten staan, namen komen nog wel, ff inkomen ) Shot at 2011-06-11 Link to comment Share on other sites More sharing options...
JongeKweker Posted June 11, 2011 Author Share Posted June 11, 2011 Mijn tuin: Shot at 2011-06-11Shot at 2011-06-11Shot at 2011-06-11 De kruidenbak: Shot at 2011-06-11 GojiBes (Daar is veel over gezegd bij het onderwerp "Gojibes" er wordt getwijfeld of ik een Goji heb, althans hij wordt niet herkend als een Goji) Shot at 2011-06-11 Shot at 2011-06-11 Shot at 2011-06-11 Shot at 2011-06-11 Link to comment Share on other sites More sharing options...
JongeKweker Posted June 11, 2011 Author Share Posted June 11, 2011 In huis, in mijn tijdelijke kas. Wij zijn boven begonnen met verbouwen, wij wonen inmiddels wel al boven, na de zomer gaan we beneden aan de slag. snackkomkommerShot at 2011-06-11 Ananaskers: Shot at 2011-06-11 Deze foto is denk ik 1,5 maand oud: Shot at 2011-06-11 Pepers: Shot at 2011-06-11 Mijn enige komkommer, topje is geknakt: Shot at 2011-06-11 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted June 11, 2011 Share Posted June 11, 2011 Leuk die kruidenbak (en de rest natuurlijk ook! ) > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicolette Posted June 11, 2011 Share Posted June 11, 2011 welkom en zo te zien heb je leuke dingen al staan. Veel forum plezier! Link to comment Share on other sites More sharing options...
JongeKweker Posted June 11, 2011 Author Share Posted June 11, 2011 Dank je wel! Ik gebruik eigenlijk resthout van de verbouwing. Ik had de kruidenbak eerst wat lager gemaakt. Maar bedacht me toen dat ik ook wel wat wortelen tussen de kruiden kon plaatsen, dan moest hij iets dieper zijn, dus heb er wat losse (kromme) planten bovenop geplaatst. De tuin loopt aan de zijkant af dus moest even spelen met de ongelijke hoogte van de bak. Vind hem zelf ook wel goed gelukt, zo maak je toch functioneel gebruik van het schuine stuk. Deed er eigenlijk niets mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasmin Posted June 11, 2011 Share Posted June 11, 2011 Echt leuk om te zien. http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
JongeKweker Posted June 11, 2011 Author Share Posted June 11, 2011 Dank je wel, leuk om te horen!Ik moet nu naar mijn werk, naast al mijn bezigheden thuis ben ik ook psychiatrisch verpleegkundige elders Link to comment Share on other sites More sharing options...
JongeKweker Posted June 11, 2011 Author Share Posted June 11, 2011 het is rustig op t werk, dus heb lekker de tijd om het forum in de gaten te houden. Kan er geen genoeg van krijgen, echt een leuk forum! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sovreze Posted June 11, 2011 Share Posted June 11, 2011 Welkom! Eindeloze mogelijkheden natuurlijk, een boerderij Link to comment Share on other sites More sharing options...
JongeKweker Posted June 11, 2011 Author Share Posted June 11, 2011 Ja zeker weten. Boerderij is van de overburen hoor, maar is een supermooie plek. ik krijg en nog zo'n strook bij hoorde ik vd week. Leuk! Link to comment Share on other sites More sharing options...
JongeKweker Posted June 12, 2011 Author Share Posted June 12, 2011 Vandaag Chineze boontjes geplant, ben benieuwd. Mijn aubergines zien er nog steeds n beetje sneu uit. Ze leven wel, maar zie weinig activiteit. Is het de bedoeling dat je de kleine blaadjes onderaan verwijderd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted June 13, 2011 Share Posted June 13, 2011 De tuinen zien er gezellig landelijk uit met al die leuke hoekjes. Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
JongeKweker Posted June 18, 2011 Author Share Posted June 18, 2011 gisteren een mooi boeketje samengesteld uit de tuin, voor mijn broer en schoonzus, haar zoon werd 2. Bij thuiskomst lag de vaas in diggelen, mijn kat heeft er weer lomp uit gedronken. Zonde van de vaas, was mijn favoriet! Shot at 2011-06-18 Link to comment Share on other sites More sharing options...
JongeKweker Posted June 18, 2011 Author Share Posted June 18, 2011 Shot at 2011-06-18 Link to comment Share on other sites More sharing options...
JongeKweker Posted July 15, 2011 Author Share Posted July 15, 2011 Zo ik heb lang niets van me laten horen over mijn eigen tuintje. Ik heb wel weer wat nieuwe foto's. MIjn courgette gaat veel te hard, heb er veel te veel, ook de sla is doorgeschoten, de bieten worden te groot. Het gezin waar ik mijn moestuin mee deel die eten er niet zo actief van. Ik heb van de week voor het eerst een overheerlijke courgette soep gemaakt. Mijn buurvrouw vroeg me vandaag of ik deze opnieuw wil maken op de verjaardag van haar man. Dat is toch wel een eer he!?Verder gaan mijn tomaten rood kleuren. Voor het eerst in mijn leven een eigen gekweekte tomaat gegeten, wouw, die zijn zoveel lekkerder!!! Ronde courgette??Shot at 2011-07-15 Suikermais, gaat als een trein. Zeker 2 meter alShot at 2011-07-15 Bronze venkel:Shot at 2011-07-07 Bronze venkel met druppel water (diamant) in het hart:Shot at 2011-07-15 Pepertjes die rood kleuren:Shot at 2011-07-15 Salamanders en naaktslakken, kwamen onder een dakpannetje vandaan:Shot at 2011-07-15 Mooie zonsondergang. Als je goed kijkt zie je een luchtballon:Shot at 2011-07-15 Link to comment Share on other sites More sharing options...
JongeKweker Posted July 15, 2011 Author Share Posted July 15, 2011 Oh het is echt droevig gesteld met de moestuin. MOet er hoognodig onkruid gaan wieder....schaamteloos!! Ik heb vandaag gekeken of de aardappels al groot genoeg zijn. Maar ik kan ze niet vinden. MOet je diep graven? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted July 15, 2011 Share Posted July 15, 2011 Nee, ze zitten best ondiep. Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
JongeKweker Posted July 15, 2011 Author Share Posted July 15, 2011 hmmmmmmm ik heb alleen een paar planten aan het voorste rijtje geprobeerd. Deze planten waren al een stuk kleiner dan de achterste. Ik kijk t nog even aan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasmin Posted July 15, 2011 Share Posted July 15, 2011 Mijn kleiner planten hadden vaak meer aardappels dan mijn grotere en hogere planten... http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts