Marda Posted May 29, 2016 Share Posted May 29, 2016 Ik wil 2 perenbomen in mijn tuin gaan zetten.Ik heb gelezen dat deze afhankelijk zijn van kruisbestuiving. Hoe ver moeten deze bomen bij elkaar of uitelkaar staan om een optimale kruisbestuiving tot stand te brengen? Ik wil ze graag 6 meter uit elkaar zetten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mkleinman Posted May 29, 2016 Share Posted May 29, 2016 Volgens mij wordt met kruisbestuiving maximaal 100 meter aan gehouden. Volgens mij moet 6 meter geen enkel probleem zijn. Je weet dan bijna zeker dat hetzelfde bijenvolk je boom bezoekt. Quote Mijn volkstuinvereniging. Sinds september 2016 600m2 tuin op het complex. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deborah Posted May 29, 2016 Share Posted May 29, 2016 6 meter is erg dichtbij hoor! Er zijn ook wel zelfbestuivende peren: http://www.batterijen.nl/bestuiving/peer Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marda Posted May 31, 2016 Author Share Posted May 31, 2016 Dank voor de reacties. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts