Jump to content

Identificatie: Welke paddenstoel/zwam is dit?

Toto
 Share

Recommended Posts

aan de hand van de foto's zijn er volgens mij 2 mogelijkheden:

Macrolepiota procera (grote parasolzwam)

Sarcodon imbricatus (geschubte stekelzwam)

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

• 2 months later...
  • 10 months later...

Kan iemand mij vertellen welke soort deze zijn? Ze groeien hier heel veel. Ik heb wat apps geprobeerd maar het lukt niet meer identificeren. Wat zijn jullie tips ook om ze te leren? Heb de apps een paar keer gebruikt maar zonder succes terwijl ik sommige wel vaker tegenkom dus ik denk niet dat ze zeldzaam zijn of zoiets. IMG_20200825_102929.thumb.jpg.1775e0d4b4d77e6c8abd23078b25548d.jpgIMG_20200825_100014.thumb.jpg.3ae84cb5933ced726a67c76b51ec283b.jpgIMG_20200825_095956.thumb.jpg.5aa8b75d99b6f25b335f73ba76a88f11.jpg

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Tip:

Het is altijd handige informatie om te vermelden in welk soort gebied je ze hebt aangetroffen.

Is het op een boom vermeld dan het soort van boom.

Dit maakt het een stuk eenvoudiger.

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Kleine grasfranjehoed (Psathyrella prona)

de steel lijkt me iets dikker in vergelijk met de langsteelfranjehoed (Psathyrella conopilus)

beide soorten zijn algemeen voorkomend en lijken zeer veel op elkaar dus het is een gokje

• 1 year later...