JannyH Posted June 2, 2016 Share Posted June 2, 2016 Natuurlijk heb ik al veel gelezen over vervelende slakken.Maar hoe pak ik dat nu het beste aan zoals ik mijn planten heb? Namelijk in bouwemmers. Dat gaat erg goed, vorig jaar ook. Maar het aantal slakken is enorm dit jaar. Zo ook de schade. Ik zet iedere nacht een grote schaal bier neer en heb iedere dag wel 20, 30 slakken. Maar ik vind het vies, het is of ik de kroeg instap. En toch iedere dag toch nog opnieuw schade aan planten. Ik verzamel al koffieprut en eierschalen. Zout strooien? Die korrels helpen niet. Ik water in de ochtend in plaats van avond zodat het minder vochtig is. Iemand nog goede raad voor mij? BvdJanny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnnekeW Posted June 2, 2016 Share Posted June 2, 2016 Gewoon volhouden, een snelle manier om er in 1x van af te zijn is er gewoon niet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svvoorden Posted June 2, 2016 Share Posted June 2, 2016 Er zijn dit jaar erg veel slakken vergeleken met vorig jaar maar toen was het droger. Ik denk dat je gewoon vol moet houden, al is het wel zonde van al dat bier:) 20-30 slakken per dag is wel heel veel maar als ik onder de planken in mijn tuin zoek vind ik ook iedere keer een stuk of 30 slakken. De vraat aan mijn planten is alleen hierdoor al behoorlijk vermindert waardoor ik geen korrels meer hoef te strooien. Ik zet zelf geen biervallen maar heb hier en daar planken liggen waar de slakken onder kruipen, deze til ik iedere keer op en verwijder de slakken. Zout gooien zou ik niet doen, aangezien je grond dan gaat verzilten op de lange duur. Die korrels zouden wel moeten helpen maar deze gebruik ik ook liever niet.Ik denk dat je gewoon regelmatig moet blijven controleren en als de planten groter zijn hebben ze een stuk minder last van slakken Succes! Sjaak Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krikke83 Posted June 2, 2016 Share Posted June 2, 2016 Wat bij mij super heeft gewerkt dit jaar. Maar ik vermoed dat jij het niet kan, aangezien je precies op een terras kweekt. Ik heb de hele tijd kippen laten scharrelen op het stukje moestuin. Ik had vroeger extreem veel slakken. Nu nauwelijks nog. En ze hebben nog gezorgd voor een goeie basis bemesting en ze geven me eieren. Een win-win-win situatie Quote Wat je zelf kweekt, smaakt steeds beter!Met onze moestuinvereniging verdelen we zakjes zaad voor 1 euro-> http://www.detuinschuur.be/zadenWij verdelen nu ook de zaaiagenda van Diana. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Itoero Posted June 2, 2016 Share Posted June 2, 2016 Slakken komen hier niet in de serre.Ze gaan niet graag over metaal of houtsnippers.(of schors ...)We hebben hier een stuk moestuin omgeven door houtsnippers (een wandelpad) en er is nauwelijks slakkenvraat.Ik heb het nog niet geprobeerd maar je kan een metalen strip rond je potten plakken . Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
loes Posted June 2, 2016 Share Posted June 2, 2016 Hier vang ik juist de meeste slakken bij de stokrozen die omringd zijn met houtsnippers. Slakken laten zich door niets tegenhouden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Itoero Posted June 2, 2016 Share Posted June 2, 2016 Je kan dan een metalen band ofzo proberen.Er worden bijvoorbeeld koperen tapes verkocht die je rond de pot kan binden.http://www.tuinadvies.be/tuinwinkel/product/282Koper wordt wereldwijd gebruikt tegen slakken dus het zal wel werken neem ik aan. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted June 2, 2016 Share Posted June 2, 2016 Volgens mij heb je gewoon hetzelfde probleem als al deze mensen die berichten in dit slakkentopic plaatsen. Zou dan ook aanraden dat topic door te lezen. slakken-t522.html . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts