Roseapple Posted June 12, 2016 Share Posted June 12, 2016 Ik heb een paar jaar geleden een tuin programma gezien, waarbij ze schapenwol gebruikte onder boompjes. Dit als bescherming en tevens voeding, door de lanoline en mest wat in de wol zit. Zou het een idee zijn om wol onder aardbeien te leggen ipv stro?Ik heb een zak wol gekregen en het lijkt mij wel leuk om ermee te experimenteren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
speets Posted June 12, 2016 Share Posted June 12, 2016 Ik zou zeggen: doen! Dan kun je ons vertellen hoe dat bevalt. Een tijdje geleden heb ik een proefje gedaan met wol en slakken. Dat is helaas mislukt: de slak gleed er overheen.Maar het is natuurlijk wel heel prettig dat de aardbeien niet in de nattigheid liggen. Ik ben heel benieuwd Edit: bij nader inzien toch niet zo'n goed idee, omdat de aardbeien naar schapenmest en lanoline gaan smaken Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roseapple Posted June 13, 2016 Author Share Posted June 13, 2016 Ik ga het gewoon proberen, gewoon een nieuw soort aardbei, wollige aardbei met mutsjes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nedlets Posted June 13, 2016 Share Posted June 13, 2016 In het slakkentopic staat een product tegen slakken wat gemaakt wordt van schapenwol en goed is voor de grond. Slug gone heet dat. Wel prijzig maar zou erg goed moeten werken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaydot Posted June 13, 2016 Share Posted June 13, 2016 wol onder aardbeien te leggen ipv stroLijkt mij eerlijk gezegd niet zo'n goed idee. Wol, zeker nog vette wol, is in eerste instantie waterafstotend, maar kan een onwaarschijnlijke hoeveelheid vocht opnemen. Vervolgens duurt het ook lang, heel lang, voordat 't weer droog is. Ik zou verwachten dat wol na een paar flinke buien verandert in een kledderzooi die heel lang nat blijft. Niet fijn voor de aardbeien... Quote The difference between a flower and a weed is a judgementFoonfoto dagboekje van mijn volkstuin Link to comment Share on other sites More sharing options...
speets Posted June 13, 2016 Share Posted June 13, 2016 Slug gone heet dat. Wel prijzig maar zou erg goed moeten werken.Om met Patrijs te spreken: "typisch een gevalletje van wij van wc-eend adviseren wc-eend." Ik ga het gewoon proberen Mooi! Maak er voor ons maar een leuk verslagje van, als je wilt Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
harms1 Posted June 13, 2016 Share Posted June 13, 2016 Ik zou gewoon stro onder mijn aardbeien doen...maar ik ben dan ook heel saai... Sent from my MotoG3 using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
michelenjeannette Posted June 13, 2016 Share Posted June 13, 2016 Hallo ik knip karton met een gat in het midden dat werkt ook heel erg goed.Let wel op dat je stevige karton neemt anders is het zo weg door de regen. Verstuurd vanaf mijn SM-T210 met Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roseapple Posted June 14, 2016 Author Share Posted June 14, 2016 Ik heb het eronder gelegd, het is al een maand droog hier. Ik ga ze in de gaten houden of het niet te vochtig blijft na sproeien en tevens of de aardbeien wel wat water krijgen op die manier. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaydot Posted June 14, 2016 Share Posted June 14, 2016 Ben benieuwd... Als het wel goed werkt ga ik aardbeikraagjes breien Quote The difference between a flower and a weed is a judgementFoonfoto dagboekje van mijn volkstuin Link to comment Share on other sites More sharing options...
speets Posted June 14, 2016 Share Posted June 14, 2016 @ Jaydot: Adriaan's oma is ook al wollen dekentjes aan het breien Roseapple, heb je een foto? Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roseapple Posted June 14, 2016 Author Share Posted June 14, 2016 Ik zal van de week een foto maken en hem delen op dit forum. Morgen voorspellen ze wat regen, dus dan kan ik dat ook gelijk ervaren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pippi Posted June 14, 2016 Share Posted June 14, 2016 Ben benieuwd... Als het wel goed werkt ga ik aardbeikraagjes breien Haha, ik zie het al helemaal voor me. Zou dat ook kunnen van honden- en kattenhaar? Daar heb ik zat van. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts