Jump to content

Wol onder de aardbeien

Roseapple

Recommended Posts

Ik heb een paar jaar geleden een tuin programma gezien, waarbij ze schapenwol gebruikte onder boompjes. Dit als bescherming en tevens voeding, door de lanoline en mest wat in de wol zit.

Zou het een idee zijn om wol onder aardbeien te leggen ipv stro?

Ik heb een zak wol gekregen en het lijkt mij wel leuk om ermee te experimenteren.

Ik zou zeggen: doen! Dan kun je ons vertellen hoe dat bevalt.

Een tijdje geleden heb ik een proefje gedaan met wol en slakken. Dat is helaas mislukt: de slak gleed er overheen.

Maar het is natuurlijk wel heel prettig dat de aardbeien niet in de nattigheid liggen.

Ik ben heel benieuwd

Edit: bij nader inzien toch niet zo'n goed idee, omdat de aardbeien naar schapenmest en lanoline gaan smaken

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

wol onder aardbeien te leggen ipv stro

Lijkt mij eerlijk gezegd niet zo'n goed idee. Wol, zeker nog vette wol, is in eerste instantie waterafstotend, maar kan een onwaarschijnlijke hoeveelheid vocht opnemen. Vervolgens duurt het ook lang, heel lang, voordat 't weer droog is. Ik zou verwachten dat wol na een paar flinke buien verandert in een kledderzooi die heel lang nat blijft. Niet fijn voor de aardbeien...

The difference between a flower and a weed is a judgement

Foonfoto dagboekje van mijn volkstuin

Slug gone heet dat. Wel prijzig maar zou erg goed moeten werken.

Om met Patrijs te spreken: "typisch een gevalletje van wij van wc-eend adviseren wc-eend."

Ik ga het gewoon proberen

Mooi! Maak er voor ons maar een leuk verslagje van, als je wilt

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.