Jump to content

Wat heb je net (in)gemaakt? (uit eigen tuin)

Jorieke123
 Share

Recommended Posts

Omdat ik absoluut teetotal ben zou ik het gewone azijn doen. Dat is geen probleem toch?

ik snap je vraag niet, en wat is teetotal?

Heylane, ik gooi meestal nog van alles bij het zoetzuur..extra knoflook extra pepers, en verder ook stukjes laurier, selderijzaadjes enz. Ik had ook geen mosterdpoeder want die in mijn potje coleman ( vorig jaar gekocht) was groengeel geworden

Ja ik eet het op brood, in de sla, bij indisch eten enz...

We verhuren ons voorhuisje https://www.airbnb.com/h/backtothesixties meer weten?  vraag informatie via pb.

Waar de mol is is er hoop!

Sorry, talen door elkaar gehaald

Teetotal (engels) is geheelonthouder, geen alcohol dus. In net mosterdrecept van RobO stond dat het met wijnazijn gemaakt werd.

Jet, Ik ga je recept ook maar eens (losjes) uitproberen. Ik houd er wel van als er ruimte is voor variatie

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Twee potten met bramenjam/saus. De eersten van het jaar.

Waren wel erg natte bramen... moesten gelijk verwerkt worden.

De wijnbessen hebben duidelijk veel minder te lijden onder de onophoudelijke regen. Maar die hebben de inmaak niet gehaald...

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Klinkt goed! Receptje?

Gister twee potten met pruimenmoes/jam gemaakt. Moest wel eerst alle pruimpjes controleren op die rode wurmpjes. 1/3 was bewoond en dus onbruikbaar. Dat waren meestal de rijpe pruimen dus de jam is gemaakt van de meer onrijpere exemplaren.