Jump to content

Ruillijst Jorieke MTFD okt. 2016

Jorieke123
 Share

Recommended Posts

• 3 weeks later...

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Ik ga vandaag wat herfstframbozen uitspitten; ik wil alleen nog maar de zomer-variant. Ik knip alles grof terug, en kan voor MTFD-gangers wat van de planten apart zetten, in de hoop dat ze de komende warme dagen goed doorkomen en daarna op 1 oktober in een grote bak of zak meegenomen kunnen worden. Ik zal straks nog wel een foto maken, van de planten.

Jorieke, ik had gevraagd om wat heemst, maar ik kan niet komen op deze MFD, dus dat hoeft dan niet (helaas). ik moet dat weekend nl een training geven. (in Slowakije dus ik kan ook niet even tussendoor langskomen).

Hopelijk kan ik volgend voorjaar wel.

Ik heb leuk wat van deze potten: https://www.brouwmarkt.nl/brouwmarkt-producten/jam-sapmaken/jampotten-twist-off/inmaakglas-zeshoekig-met-deksel-nr-70-inhoud-390-ml.html Die weg mogen.

Zonder deksels maar die zijn makkelijk na te bestellen.

En ik zoek juist van die 'Bonne maman' potten.

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Ja daar zit ik ook even naar te zoeken. De deksels van de middelgrote HAK potjes zijn net een fractie te klein. Ik denk deze: https://www.brouwmarkt.nl/brouwmarkt-producten/wecken-inmaken-bewaren/weck-potten-inmaakglas/losse-jampot-deksels/twist-off-losse-deksel-nr-70.html

Ik heb er 1 of 2 deksels bij voor als je precies wilt opmeten. Maar de rest is hier en daar beschadigd (na veelvuldig gebruiken) en dus niet bruikbaar.

(ik heb deze potten ooit wel bij Brouwmarkt besteld, maar das al lang geleden en ik weet dus niet of deze echt precies hetzelfde zijn als die ze nu verkopen)

Ik zal eens even door de struikjes kruipen of ik er nog wat kan vinden, 1 struik is totaal verdwenen onder vlier en appelbessen. Maar wie weet...

Ook heb ik teveel bloemkool gezaaid, bloemkool 'Alpha' om precies te zijn. Die plant ik zelf over een tijdje uit in de tunnelkas, eens zien wat dat gaat doen.

Ik zou graag wat kweetjes willen, maar alleen als het op de dag zelf geplukt is, of de avond tevoren, dus misschien is de mtfd van 1 oktober te laat. Ik verdraag veel voedsel alleen als het vers is of vers ingevroren en niet uit de winkel (ik moet dus deels leven van mijn moestuin). Als ik wat kweetjes mag, dan ga ik ze koken (ik maak er geen gelei van, maar gebruik alles, dus ik maak moes) en invriezen, zodat ik deze winter af en toe een beetje kan nemen en eens een andere smaak heb. Is het wel doenlijk om ze van hun klokhuis te ontdoen, of zijn ze keihard en te klein er voor? Ik heb tot nu toe alleen gewone kweeperen gekregen, dus ik heb er geen ervaring mee. Misschien kunnen Angela en ik het delen?