Jump to content

Even voorstellen...

fjbakker

Recommended Posts

Dag, ik ben Frans Bakker, woonachtig te Lelystad. Achter het huis hebben we een tuin van 6.10 x 23 meter. Het tuinontwerp is eerder praktisch dan spannend. In het midden loopt een pad (grote flagstones in een grindbed) onder een pergola met klimrozen en clematissen. De beplanting bestaat voor het merendeel uit vaste planten, en er staat hier en daar een kunstobject. En volop stokrozen. Op het zitgedeelte bij het huis staan veel potten met bloeiende vaste planten, een vijg en volop keukenkruiden. Af en toe zetten we eens wat nieuws in de grond of verjongen we de planten. Dit jaar is er in de schaduwhoek een Alstroemeria 'Indian Summer' geplant, en verschillende Helleborussen. De tuin herbergt ook een kiwi-plant, 2 stammen met shiitakes en wat klimmende muizenmeloentjes. De achtertuin wordt met veel inzet en liefde verzorgd door mijn Ellen...

Zelf heb ik meer met het kweken van groenten. Daartoe hebben we dan ook een 'volkstuin' van 200 m² op het complex van de Vereniging Milieuvriendelijk Tuinieren, ook in Lelystad. Daar heb ik ook twee bedden met snijbloemen, omdat Ellen graag haar eigen boeketten samenstelt. Het bezig zijn op de moestuin vind ik geweldig. Het bos rondom het complex, en ook het complex zelf herbergt een grote diversiteit aan flora en fauna. We genieten er met volle teugen van...!