doperwtje Posted August 5, 2016 Share Posted August 5, 2016 Hallo bezige bijtjes, Dit jaar heb ik het weer geprobeerd met de moestuintjes van de Albert Heijn, maar wederom zonder veel succes; andijvie uitgeschoten en scherp blad, kruiden allemaal doodgegaan, sla doorgeschoten en de bieten willen niet groot worden... Nu heb ik ook de venkel (Foeniculum vulgare), een groente waar ik nog helemaal geen ervaring heb... Het heeft nog geen stengelknolvorming, maar staat al wel in bloei (zie foto). Hoort dit of is deze venkel, net als de andere moestuintjes, doorgeschoten? Ik hoor van jullie! Ps: de venkel staat er een beetje slap bij... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
doperwtje Posted August 5, 2016 Author Share Posted August 5, 2016 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted August 5, 2016 Share Posted August 5, 2016 (edited) Dat is geen moestuin maar een veel te kleine pot voor de Venkel. De bloemen kun je gebruiken bij het inmaken van courgette/augurk e.d. En kijk hier even voor het goed plaatsen van je foto's:foto-s-niet-rechtop-scheef-op-de-kop-geplaatst-t16053.html Edited August 5, 2016 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted August 5, 2016 Share Posted August 5, 2016 Ja, heel erg doorgeschoten Vanaf het begin al. Hij staat ook in een te ondiepe pot. Wanneer heb je ze gezaaid? Venkel zaai je het beste later in het seizoen, in de vollegrond. Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
doperwtje Posted August 5, 2016 Author Share Posted August 5, 2016 hehe... oeps... Op de aanwijzingen van de AH staat dat hij in zo'n pot kan worden gepot... Ik heb ze gezaaid in maart denk ik.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
doperwtje Posted August 5, 2016 Author Share Posted August 5, 2016 Dat is geen moestuin maar een veel te kleine pot voor de Venkel. De bloemen kun je gebruiken bij het inmaken van courgette/augurk e.d. En kijk hier even voor het goed plaatsen van je foto's:foto-s-niet-rechtop-scheef-op-de-kop-geplaatst-t16053.html Wat bedoel je met inmaken van courgette/augurk e.d.? Volgend jaar doe ik het in de volle grond! Of kan ik het nu nog zaaien? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted August 5, 2016 Share Posted August 5, 2016 Ik denk dat AH dat op het kaartje zet zodat je naar de winkel gaat om alsnog een venkelknol te kopen omdat die in je eigen tuintje is mislukt Je kunt nog zaaien hoor, gewoon proberen, je hebt er dan al gauw meer oogst van dan nu Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted August 5, 2016 Share Posted August 5, 2016 Doppertje: Zoek maar eens met de zoekfunctie rechtsboven op: "Inmaak Courgette" en "Inmaak Augurk" dan kom je wat recepten tegen. Maar zo'n Venkelbloem (of straks het zaad) kan er altijd in. Als je zelf geen courgettes/augurken (of van die kleine komkommers) hebt kun je ze ook kopen (bij de toko?) en die inmaken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
doperwtje Posted August 5, 2016 Author Share Posted August 5, 2016 Heel erg bedankt allebei voor de adviezen! Toevallig zijn de augurken bijna klaar! Volgend jaar gaat het beter! Nu geen venkel zaad op hand, dus dit jaar gaat het niet meer lukken... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts