Jump to content

Venkel doorgeschoten of niet?

doperwtje

Recommended Posts

Hallo bezige bijtjes,

Dit jaar heb ik het weer geprobeerd met de moestuintjes van de Albert Heijn, maar wederom zonder veel succes; andijvie uitgeschoten en scherp blad, kruiden allemaal doodgegaan, sla doorgeschoten en de bieten willen niet groot worden... Nu heb ik ook de venkel (Foeniculum vulgare), een groente waar ik nog helemaal geen ervaring heb... Het heeft nog geen stengelknolvorming, maar staat al wel in bloei (zie foto). Hoort dit of is deze venkel, net als de andere moestuintjes, doorgeschoten?

Ik hoor van jullie!

Ps: de venkel staat er een beetje slap bij...

Dat is geen moestuin maar een veel te kleine pot voor de Venkel. De bloemen kun je gebruiken bij het inmaken van courgette/augurk e.d.

En kijk hier even voor het goed plaatsen van je foto's:

foto-s-niet-rechtop-scheef-op-de-kop-geplaatst-t16053.html

Wat bedoel je met inmaken van courgette/augurk e.d.? Volgend jaar doe ik het in de volle grond! Of kan ik het nu nog zaaien?

Ik denk dat AH dat op het kaartje zet zodat je naar de winkel gaat om alsnog een venkelknol te kopen omdat die in je eigen tuintje is mislukt

Je kunt nog zaaien hoor, gewoon proberen, je hebt er dan al gauw meer oogst van dan nu

Giga-gaas.nl

Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! 

moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ 

Doppertje: Zoek maar eens met de zoekfunctie rechtsboven op: "Inmaak Courgette" en "Inmaak Augurk" dan kom je wat recepten tegen. Maar zo'n Venkelbloem (of straks het zaad) kan er altijd in.

Als je zelf geen courgettes/augurken (of van die kleine komkommers) hebt kun je ze ook kopen (bij de toko?) en die inmaken.