Athenatius Posted August 21, 2016 Share Posted August 21, 2016 Hallo, Kan iemand mij vertellen welke soort dit is? Groet van Athenatius Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Posted August 21, 2016 Share Posted August 21, 2016 Zo te zien een Musa Basho. Een japanse banaan die oorspronkelijk voor zijn vezels gekweekt werd en lage temperaturen kan verdragen . Hij heeft als hij de ruimte krijgt een enorme groeikracht. Geschikt om in de vollegrond te zetten en kan daar in ons klimaat , mits ingepakt, de winter overleven. De stam voor de winter een stuk boven de grond afzagen kan ook. Zijn groeikracht is zo enorm dat hij daarna in het voorjaar in een paar maanden tijd weer enkele meters hoog kan worden. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link to comment Share on other sites More sharing options...
willemGN Posted August 21, 2016 Share Posted August 21, 2016 Ik zou het niet weten, er zijn inclusief de canna en paradijsvogelbloemsoorten zo'n 850 varianten bekend bij het VN instituut voor bananeplanten in Leuven, bij de universiteit aldaar. Ik heb daar ooit eens een hele leerzame excursie meegemaakt. Dit lijkt me in iedergeval geen Basjoo toe, dat is namelijk de Japanse vezelbanaan. Welke het wel is, ik durf het niet te zeggen wel eentje die je niet swinters buiten moet laten staan. Tip om hem stevig te laten groeien volgend jaar. Doe hem in een grote pot van 60 liter meng in de 55 liter potgrond minstens 5 liter koemestkorrel mee en geef om de dag een gieter water van 10 liter. Zet die pot in een grote schotel en zorg ervoor dat die in de zomer gevuld blijft met water. En als de temperatuur mee werkt groeit het heel erg snel. Garantie dat je bloei krijgt kan ik je dan nog niet geven, want daarvoor is het seizoen net wat te kort. Zelf een aantal jaren zo een aantal musa's gehad en ieder jaar net geen bloei, ze kwamen wel elk jaar weer terug. Wellicht dat https://www.facebook.com/demaerschalck (als ik het goed schrijf) van openexotentuinen.be je verder kan helpen. Als er typo's in mijn berichten staan, ik heb op t moment alleen maar een ipad en dat virtuele toetsenbord is soms best wel een crime.... Quote [*] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Athenatius Posted August 21, 2016 Author Share Posted August 21, 2016 Dank voor jullie reacties. Ik ben natuurlijk ook aan het googelen geweest en denk dat deze waarschijnlijk de "Musa Dwarf Cavendisch" is.Het blad heeft namelijk een patroon van purperrode vlekken, dit zie ik ook op mijn plant.Maar ik zoek nog even door... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts