bio-fee Posted January 5, 2017 Share Posted January 5, 2017 Paddenstoelengek, dat gaas wat jij gebruikt, is dat insectengaas (horrengaas)?Dat heb ik ook een tijdje gebruikt maar mijn kiemen gingen steeds sneller schimmelen. Ik spoelde het gaas altijd goed uit na gebruik, maar kennelijk bleven er toch sporen achter...Heb jij daar geen problemen mee? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paddestoelengek Posted January 5, 2017 Share Posted January 5, 2017 RobO, ziet er mooi uit, als ik veel zou kiemen zou ik het overwegen, maar eigenlijk kiem ik te weinig en mijn keuken staat al zo vol met allemaal handige dingen Bio-fee Ik gebruik horrengaas en als ik klaar ben met kiemen gaat het gewoon mee de afwasmachine in. Zou ik toch problemen hebben met schimmel dan zou ik alles een keertje uitkoken in de soda, geen schimmel die dat overleeft! gr Adriaan Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden Link to comment Share on other sites More sharing options...
bio-fee Posted January 5, 2017 Share Posted January 5, 2017 Ja dat uitkoken zou ik dan misschien ook eens moeten doen!Ik spoelde ze altijd gewoon uit onder de (koude) kraan. Er was dan ook geen schimmel of viezigheid zichtbaar hoor, vandaar dat ik het een tijdlang zo gedaan heb. Tot me begon op te vallen dat mijn kiemen toch wel érg vaak schimmelden... en de lol er voor mij af was.Hmm. Misschien toch nog maar eens proberen, met nieuwe gaasjes, én daarna telkens een ronde in de afwasmachine. Goede tip! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schuli Posted January 5, 2017 Author Share Posted January 5, 2017 Wat lief Adriaan dat je dat wilt doen ik ben zeer benieuwd naar het resultaat, gestreepte zonnebloempitten ??Eschenfelder wat mooi.Gisteren heb ik 2 potten besteld en een droogoven een kleintje, als het goed is krijg ik ze morgen binnen.Ik zou een foto maken.Voor de rest gaat het kiemen erg goed hier en vind het een leuke hobby en lekker en ook nog eens gezond .Nu wil ik dus mijn eigen fruit,groenten,kruiden drogen, van mijn zoon krijg ik altijd bergen gourgette ik heb gelezen dat je daar heerlijke gezonde chipjes van kan maken Groetjes allemaal Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schuli Posted January 6, 2017 Author Share Posted January 6, 2017 (edited) Heel handig en compact , wat heb ik altijd zitten te klunzen met elastiekjes , vitrage en het opvangen van het water.Dit had ik veel eerder moeten doen De beloofde foto,s de GERMINEOja nog een tip stond erbij HET SPOELWATER NIET WEGGOOIEN er zitten vele mineralen en stoffen in goed om je planten te begieten Edited January 7, 2017 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paddestoelengek Posted January 12, 2017 Share Posted January 12, 2017 Inmiddels een week verder en het resultaat is naar mijn mening goed.ik had ze ook wel een dagje of 2 eerder kunnen oogsten maar toen zaten er nog veel vast in hun hulsje.smaak is lekker fris, doet een beetje aan taugé denken.Schuli, met die mooie kiempotten die je hebt is het volgens mij zeker de moeite waard om nog eens een poging te wagen met gewone zonnebloempitten uit bijvoorbeeld de dierenspeciaalzaak (1 heel kilo 2.95 euro) gr Adriaan Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden Link to comment Share on other sites More sharing options...
petersmit Posted January 14, 2017 Share Posted January 14, 2017 Hallo allemaal, leuk om te lezen dat jullie zo bezig zijn met de kiemgroente/spruitgroente. Ook de probeersels, leuk! Kiemgroente is heel gezond, voornamelijk de broccoli spruitgroente! Op onze site hebben we een link naar een handig filmpje hoe je kiemgroente kweekt, altijd handig: http://www.dutchgardenseeds.com/nl/bio-spruitgroente-knip-en-eet/ Quote Ook voor privé vragen beschikbaar! https://www.dutchgardenseeds.com en voor (biologische) zaden natuurlijk.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted November 18, 2019 Share Posted November 18, 2019 Dit topic ff omhoog schoppen, en dan de kelder in duiken op zoek naar mijn kiempotten! Quote We verhuren ons voorhuisje https://www.airbnb.com/h/backtothesixties meer weten? vraag informatie via pb. Waar de mol is is er hoop! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted February 16, 2020 Share Posted February 16, 2020 Ik schop mee Quote Veldvarkens.nl En: Veldvarkens-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts