Frans Posted November 28, 2016 Share Posted November 28, 2016 Aardpeer , zoete aardappel en chinese tayer. Geen van drieën ooit door mij geteeld en daarom ga ik dat volgend jaar eens doen. De chinese tayer kwam ik tegen bij AH en omdat ik benieuwd ben of knollen uit de supermarkt bruikbaar zijn als pootmateriaal wil ik dat nu al uittesten. Ik ga daarom 2 stuks in potten planten maar het is me niet duidelijk wat de boven- en onderkant van dit soort knollen is. Hebben ze eigenlijk wel een boven- en onderkant ? Het pootmateriaal. Rechtop gezet. Rechtop maar nu 180° gedraaid. Vraagje : Wat is boven- en onderkant van de knol of maakt het , zoals bij een aardappel , misschien niks uit hoe de knollen in de grond terecht komen ? Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ann123 Posted November 28, 2016 Share Posted November 28, 2016 Geen idee van bovenkant. Denk dat die met de gaatjes de bovenkant zullen zijn, het groeipunt. Lijkt niet simpel te telen: chinese-tayer-t19041.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ann123 Posted November 28, 2016 Share Posted November 28, 2016 Aardperen en zonnewortels zijn een heel stuk simpeler. Eerder moeilijk ze in toom te houden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts