Jump to content

Teeltwedstrijd Radijs Riesen von Aspern

LucV
 Share

Recommended Posts

Ik kan echt niet wachten om de radijsjes te gaan telen en straks de eerste te kunnen gaan oogsten. Vol verwachting klopt mijn hart.

*Kuch, proest* ik weet bijna niet eens meer hoe radijs eruit ziet. Uit mijn geheugen verbannen door een jeugdtrauma toen ik die dingen wou proeven. Getver wat is dat spul smerig zeg. Ik raak nog eerder in de verleiding om een liter slakkengier naar binnen te gooien, om vervolgens gekleed als Bokito met een string aan, met een naam- en adresbordje aan mijn grote teen gebonden, te gaan dansen op de plaatselijke markt.

Maar zonder gekheid, een heel erg leuk idee. En ik beloof nu al plechtig om alle moestuin forummers te gaan stalken met foto's van mijn opgroeiende radijsjes. Alvast mijn welgemeende excuses hiervoor.

Dapper dus van je...

*Kuch, proest* ik weet bijna niet eens meer hoe radijs eruit ziet. Uit mijn geheugen verbannen door een jeugdtrauma toen ik die dingen wou proeven. Getver wat is dat spul smerig zeg. Ik raak nog eerder in de verleiding om een liter slakkengier naar binnen te gooien, om vervolgens gekleed als Bokito met een string aan, met een naam- en adresbordje aan mijn grote teen gebonden, te gaan dansen op de plaatselijke markt.

Ik heb beeld (en een vieze smaak in mijn mond...slakkengier...oh gruwel).

Een mening is altijd vrijblijvend,

soms aantrekkelijk,

soms verwerpelijk,

verstandig of dwaas,

men aanvaardt haar, of aanvaardt haar niet.

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Had iedereen de potten/veldjes al klaar?

Ja, mijn veldje met ruimte voor ik denk 4 radijzen ( ze moeten tenslotte heeeeel veel ruimte hebben en mijn pot met ruimte voor 3-4 radijzen staan klaar!

Ik ga de radijzen zondag in de grond stoppen. Heel veel succes en plezier voor iedereen!

Ik heb ze ook binnen, ik ben blij dat er zoveel zaadjes in zitten, want een gedeelte was helaas geplet. Maar goed ik wil niet zeuren en ben er erg blij mee, bedankt!

Bij mij waren er ook wel wat geplet hoor.

Maar er zijn er nog genoeg over hier.Phht nou nog zien waar ik ze kwijt kan .

Iemand enig idee hoe lang ze erover doen om groot te worden?

Ik wil natuurlijk niet dat ze op hun grootst zijn als ik zelf lekker op vakantie ben.

Kunnen we alvast de eerste ronde foto's bekijken? Van de grond waarin het allemaal moet gebeuren bijvoorbeeld. Of van de ontvangen zaadjes? Of van de kwekers zelf? Of van de omgeving waarin deze Riesen moeten groeien?

Wil de wedstrijd enigszins aantrekkelijk zijn voor de thuisblijvers (de niet meedoeners) dan moet er wel veel beeldmateriaal komen vind ik persoonlijk. Ik hoor trouwens net dat de jury dat ook mee laat wegen, het visueel aantrekkelijke maken van de deelname voor anderen.......

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

Kunnen we alvast de eerste ronde foto's bekijken? Van de grond waarin het allemaal moet gebeuren bijvoorbeeld. Of van de ontvangen zaadjes? Of van de kwekers zelf? Of van de omgeving waarin deze Riesen moeten groeien?

Wil de wedstrijd enigszins aantrekkelijk zijn voor de thuisblijvers (de niet meedoeners) dan moet er wel veel beeldmateriaal komen vind ik persoonlijk. Ik hoor trouwens net dat de jury dat ook mee laat wegen, het visueel aantrekkelijke maken van de deelname voor anderen.......

Krijg ik toch visioenen dat we in badpak de oogst moeten showen.... strak plan!!

• Jorg unpinned this topic