Jump to content
Jorieke123

--Laatste kans-- Alvast een ruillijstje van Jorieke, voor 2017

Recommended Posts

Lijst gesloten, ik wil alles ruim op tijd klaar hebben staan, geen last-minute zaken meer. Sowieso stonden de meeste plantjes al een hele tijd in potjes, omdat ik ze gedurende de herfst en winter hier en daar tegenkwam en had opgepot. Dus het zijn mooie kluitjes geworden, die zo weer verder groeien in je tuin

Ik ben elk jaar beter/eerder voorbereid

Nog wel een vraagje, dat paddestoelen broed, moet ik daar nog iets voor meenemen? Of geef je dat in een zakje mee?

Mijn lijst is officieel gesloten, maar ik vond nog wat grijze sjalotjes (van Appelvrouw ooit gekregen) die wel heel erg graag willen; ze zijn in de droge doos mooi uitgelopen. Ik heb ze nu opgepot met 4 in een potje. 2 potjes. Het zal dit jaar niet veel worden, maar dan kan je splitsen en meteen weer poten zodat je volgend jaar veel hebt

En ik vond nog wat goeie olifantenknoflook tenen. Ik poot er zelf nog wat voor flinke preien, die ik dan helemaal oogst en eet. Maar je kunt ze ook zetten zodat je volgende jaren je eigen tenen oogst.

Voor wie ze graag wil stop ik er een naamkaartje in. En anders gaan ze op de tafel.

Ow, ik zou wel zo'n grijs sjalotje willen als dat kan?

Ff heel wat anders.....

Ik heb ook nog allemaal olifanten knoflook liggen....als knoflook bevallen ze de thuiskok niet. Maar als ik het goed begrijp poot jij ze voor de prei? Kan je ze nog poten dan? Dan kan ik dat ook nog wel doen... laat je de bol dan in de grond zitten? Hoe moet ik dat zien?

Dan wil ik weten waarom ze niet bevallen?

Ik vind ze juist prima minder sterk dan gewone knoflook.

Ik poot ze dan meestal tegelijk met de tenen waar ik wel bollen van wil oogsten. Maar zo half april kan je dan de hele plant opgraven en van onder tot boven als prei gebruiken. Daar pak ik de dikste tenen voor, en poot ze best heel diep. Of aard ze nog eens aan. Dan krijg je veel wit

Ik ga er nu nog wat zetten, maar dan wel onder Lill gordijnen. Want ik heb veel last van gespuis dat mijn uien/knoflook wil eten/verwoesten. Eens zien wat er dan nog dit jaar te oogsten valt

Angela, juist vanwege de mindere knoflook smaak....de thuiskok is juist voor de sterke soort lekker stinken naar knoflook Zal ik anders nog wat voor je meenemen?

Ah, bedankt jorieke...ik ga ze ook eens nog proberen te zetten....als prei zullen ze vast wel erg lekker zijn.

Nee is niet nodig Ciska ik had een goed oogst onder andere van die tenen van jou

Nog 2 rabarbers (de vroege die ik zelf ook heb) te ruil/geef. Ik wou ze eigenlijk op de tafel zetten maar wie weet wil er nu al iemand zijn naam in 1 van de potjes? Die de vorige keer achter het net viste? (Ciska ik heb er bij jou al 1 extra gezet)

Helemaal bedankt!

Dat zijn mooie preitjes jorieke ik komend weekend ook mijn resterende tenen zetten

Nee sorry, heb er zelf nog genoeg...dus je kunt nog wat tenen aan een ander kwijt of wil je nog van mij?