Jump to content

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2017)

Thijs206
 Share

Recommended Posts

Vandaag een klein stuk grasveld geverticuteerd. En uiteindelijk een heeeeeel klein stukje gras opgeofferd. We hebben rotgras in een nog rotter gazon... ik dacht, ik neem 2 grindtegels die maar lagen te liggen in de tuin en verhoog een stuk gazon en knal er dan die tegels neer. Vond het met deze tegels erbij een stuk logischer eruit zien (dus niet eens verworden tot moestuin!). Heb op dezelfde hoogte nog wat gras weggehaald en mijn ruffle rozen uit de moestuin gehaald en wat de tijm en oregano.

Was er erg mee in mijn nopjes, maar manlief kon het totaal niet waarderen en werd boos op me. Ik moest voor straf stoppen met tuinieren

Baalde er heel erg van, want stiekem hoopte ik dat mijn actie met de mantel der liefde bedekt zou worden en alles pais en vree zou zijn. Dat duurde eventjes en ik heb te horen gekregen dat hij het gras terug wil. Aiii.... gelukkig is het graszaad op. Ook voor het stuk waar ik nog gras moet zaaien. Handig hoor! Flink wat beleefd vandaag in de tuin zeg. Nounounounounou.

En misschien heeft manlief wel gelijk. Ik blijf gras wegsnoepen. Genoeg is genoeg natuurlijk en een beetje overleg kan misschien ook geen kwaad.

Na het verticuteren.

c6f2ae667d42ea2f59e278866da1303c.jpg

De na foto zal ik morgen maken. Van de schrik helemaal vergeten!

e52d9e96a0bbfdb9e7530ec98ec6715a.jpg

Het windmolentje is niet voor de leuk, maar als afschrikmechaniek tegen de vogels. Hopelijk brengt het ook de katten van hun stuk, maar daar verwacht ik minder van.

acafbe150f8a1578c93a41bc159472ae.jpg

Edited by Guest

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

@erny: Zijn die dan ook niet nat?!

Vandaag me suf gezicht naar dat stomme graszaad. We hebben het nog, maar waar... 1 opbergrek is opgeruimd dankzij dit kleine dilemma, maar niets gevonden. Uiteindelijk heeft manlief wat besteld. Belachelijk duur... Dat had een stuk goedkoper gekund, maar goed... zijn gras.

De aarde nog wat opgehoogd zodat het straks wat beter erbij ligt. Kilo's hedera gesnoeid en gesjouwd naar de kliko.

En niet in de tuin, maar wel erg mee in mijn nopjes! Mijn eerste paddenstoelen geplukt. Met hulp van Speets en een voorbijganger die ook paddenstoelen aan het plukken was. Hij had een tas vol met diverse soorten en een of andere rucolazwam? Was een erg flubberig bruin ding die op de basten van bomen groeide wist hij me te vertellen. Ik heb het maar bij de weidechampignon gehouden.

e9652daf089dc7fe683e84784243973d.jpg

Volle emmer tomaten geoogst (die zelfde die ik op verschillende MTFDagen heb uitgedeeld)

snijbonen geoogst

pepers en punt paprika's geoogst

paar aardappels opgegraven

Mosterd blad geoogst en weggegeven

En alle blauwe druiven op de moestuin geplukt terwijl de muizen boven mijn hoofd liepen (die vonden de druiven namelijk ook lekker en raakte een beetje in paniek toen ik aan het plukken was)

En op het werk nog een volle zak noten geraapt.

En op het werk nog een volle zak noten geraapt.

Is Zwarte Piet nu alweer langs geweest te strooien? Vroeg hoor.

Ik probeer de tuin even de tuin te laten, het is erg nat. Hier dichtbij in Bolsward is al 220 mm afgetapt voor de maand. Laat al dat water eerst maar wat wegvloeien.

Grinnik, verveling slaat toe?! Je mag me wel komen helpen RobO als je niks te doen hebt! Ik kom altijd tijd te kort met die koters van me

Heb gisteren midden in mijn vakantiestress nog even gras gezaaid (eindelijk binnen en even geen loslopend wild in de tuin, dus kan het mooi groeien).

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

De buurvrouw kam langs met twee knoflookbollen die ze zondag gekocht had op een appeloogstfeest..daar stond ook een knoflookteler, dus had ze een zak plantknoflook gekocht en bracht me de bollen die ze over had, en ook 250 gram sjalot gris meegenomen.

Lie was zo voortvarend dat hij meteen in de tuin sprong om de sjalotten te planten..en passant had hij ook de knoflook even gedaan..ik denk dat wij wel de eerste zijn dit jaar

We verhuren ons voorhuisje https://www.airbnb.com/h/backtothesixties meer weten?  vraag informatie via pb.

Waar de mol is is er hoop!

ha, mooi niet

gister weer een 1/2 kuubje compost uitgereden en de bak schoongemaakt, nog 1 te gaan

poep uit de thuistuin gevist, dom, dom ik had het onkruid wegehaald

pronkbonen gedopt en meteen in de maaltijdsoep gedaan, was lekker

Wegens een huilend ziek kind, stond ik uiteindelijk om 7 u al planten uit de tuin te trekken. Pepers, paprika's, boonspinazie, alles eruit getrokken. Gaat toch niks meer worden. Vorig jaar gaf ik zelfs aan onze postbode pepers mee omdat ik van gekkigheid niet wist wat ik met al die kilo's aanmoest! Dit jaar heb ik 4 pepers geoogst van 10 planten. Sja.... ik heb 3 planten bewaard die vol zitten met bloemen. Misschien dat ze in een pot op de patio nog wat willen gaan doen.

Alle stapstenen op de steiger gegooid, stokken eruit, de boel een beetje bijgeharkt. Vervolgens karton erop en vervolgens paardenmest met hooi/stro? Dat doe ik voor het eerst, maar diverse sites zijn er lyrisch over, dus ik ben benieuwd. Het is maar een klein stukje, ongeveer 11 m2.

8f545c451eabeb96110d492cc35f7c73.jpg

De blauwe bessen gesnoeid en het bed vernieuwd. 2 bessen eruit gehaald en wat ruimer gepland. Had nog zo'n 60 liter turf, dat er ook bijgedaan.

Op de steiger was ik op zoek naar een stuk steen oid om het stukje van de blauwe bessen beter af te scheiden. Ik til wat op en staar in de verschrikte oogjes van ma Salamander! Heeeel veel eitjes. Vond het heel bijzonder. Ik heb wel vaker salamanders gezien in de tuin, maar nooit met eitjes. erg leuk! Heb de baksteen maar gedoneerd voor de kraamkamer. Heb later nog meer eitjes gevonden. Vroeg me af of dat niet een beetje laat is, met de winter op komst...?

01f0e6bf6e8da93273fe73fc2ade169d.jpg

En passent gezelschap gekregen van een zwaan. Die bleef heel geïnteresseerd kijken, kwam nog een broertje aan (of zusje) en zijn uiteindelijk na een half uur verder gezwommen.

029c69b17597d91e574c64d5ea4a141d.jpg

Een roos die in de knel aan het komen is met de bessen en de artisjok, gesnoeid en verpoot. Wat stekjes de grond in gedrukt. Bij mijn moeder lukt dat altijd, dus wie weet.

Uiteindelijk nog wat hulp gekregen van mijn 2-jarige die vroeg of hij de bietjes eruit mocht trekken. Het was onkruid maar erg zoet! Hij had er alleen al vrij snel genoeg van helaas...

768b258ae0d2c3bcd3379f9c65fdd0a7.jpg

Een productieve dag mét splinter in mijn hoofd. Heb zo hard mijn hoofd gestoten aan een boomtak van de buren. Het doet nog pijn! Was een splinter van een paar cm.... Morgen als ik me nog enigszins kan verroeren, wil ik de bonen eruit halen en de andere kant nog bijwerken. Maar misschien ook lekker niet.

Flink gewerkt Mellie! Maar je krijgt er al hulp bij zie ik. Jong geleerd, oud (maar nog niet zó oud) gedaan!

Ik heb veel brandnetels geplukt om mijzelf mee op de gewrichten te slaan. Vooral de tennisarm vaart er wel bij. Na het slaan maak ik er nog thee van en vandaag gaat het restant in de pronkbonensoep die ik gisteren gemaakt heb.

Teeltwedstrijd 2022: komkommer!

O wat leuk, die salamandereitjes! Dat dat allemaal uit zo'n klein lijfje komt...

En dan die zwanen op bezoek

Hier een grote boomspinazie in stukken geknipt.

Weer een bak frambozen geplukt en een stuk of 20 tomaten. Het gaat maar door...

Ook een courgette, aardappels en een bos gaillardia's meegenomen.

En de eerste gele frambozen geplukt: wat zijn díe zoet!

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Flink gewerkt Mellie! Maar je krijgt er al hulp bij zie ik. Jong geleerd, oud (maar nog niet zó oud) gedaan!

Ik heb veel brandnetels geplukt om mijzelf mee op de gewrichten te slaan.

Haha, kinderarbeid wordt enorm gestimuleerd hier!

Maarehm, die brandnetels, dat klinkt prikkelend! Hoe letterlijk moet ik dat slaan nemen? Als je wrijft, werkt dat ook?

@Speets: een stuk of 20 tomaten???!!

De compost uit bak 1 uitgereden ( 8 kruiwagens vol ). Het is mooie compost geworden. Het heeft zelfs wat weg van klei! Compostbak 2 omgezet in compostbak 1. Dat was een zwaar en heel smerig klusje. De compost in bak 2 stonk behoorlijk en was zeiknat. Meteen daarom maar de compostbak voorzien van een stuk plastic.

Het hek achter tuin 3 ook gemaakt en alles is nu weer netjes dicht.

Als laatste ook een Appelbes gekregen en deze in de grond gezet.

Mijn volkstuinvereniging. Sinds september 2016 600m2 tuin op het complex.

Maarehm, die brandnetels, dat klinkt prikkelend! Hoe letterlijk moet ik dat slaan nemen? Als je wrijft, werkt dat ook?
Ik tik de toppen / bovenkant blad tegen de plekken aan, maar wrijven helpt ook. Dat slaan klinkt wel wat drastisch idd.

Teeltwedstrijd 2022: komkommer!

Bij mij zijn de buitentomaten geruimd. Helaas waren ze met de storm omgewaaid en dat is, na die drie weken regen, het einde geweest, alles bruin en onoogstbaar. Heel jammer, twee emmers met aangetaste tomaten moeten weggooien.

Ook de stokbonen weg, ook die waren omgewaaid en niet meer bijgekomen van de schrik.

Mellie: die eitjes... dat zijn slakkeneitjes en de salamander vindt die erg lekker dus deze is jou nu wel dankbaar dat je z'n voorraadje niet hebt weggehaald.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...