Jump to content

Wat heb je net gezaaid/geplant? (Seizoen 2017)

Jorieke123
 Share

Recommended Posts

.

Mijn broertje is verder nog naar Blauwebessenland geweest dit weekend, en hij bracht een mooie grote struik voor me mee van daar. Met echt al dikke stammen/takken, en een mooie hoeveelheid takjes en al wat bessen ook. Het ding had maar 5 euro gekost!

5 euro voor een struik zoals dat?! Dat is echt geen geld! Betaalde 4,5 voor enorme miezertjes Bleu crop. Dat zijn echt mooie planten die je daar hebt zeg!

En weer naar topic. Eindelijk mijn tweede lichting venkel gezaaid. Ik had de eerste vroeg gezaaid. Om mooi te laten doorschieten en insecten aan te trekken. Maar de krengen schieten niet door (ras: Fino) En dus van t weekeinde een enorme venkelsalade gemaakt voor n etentje. Beviel super!

Als de tijd het toelaat zaai ik straks m'n purple sprouting en cavolo Nero nog eventjes. Maar de tijd gaat alweer akelig hard zie ik!

wees bevriend met kleine dingen

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Weer boerenkool, Brocolli, bloemkool, witte kool, rode kool en Chinese kool gezaaid. Afgelopen week weer tuinbonen, ijsbergsla, peultjes, doperwten , rode biet en stamboontjes. Allemaal om te kijken of het wil in de nateelt.

En vandaag kleine bloemkoolplantjes gekregen en die vanavond nog even in de grond gezet.

Mijn volkstuinvereniging. Sinds september 2016 600m2 tuin op het complex.

Welke groenten gaan het nog goed doen als ik ze deze week zaai? Dus niet planten. Ik heb geen tijd om naar de markt te gaan om stekjes te kopen en in de winkel vind ik ze te prijzig.

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Maar weer een nieuwe lichting, aangezien alles naar de slakken en vogels gaat. Radijs, paksoi, Kailan, sla en venkel gezaaid. Ow en peterselie en dille. Al komt dat maar een beetje op, dan heb ik er genoeg aan.

In de vollegrond: spinazie, veldsla, nog wat eikenbladsla-plantjes gezet (met slakkenkraag).

In de kas: winterpostelein, roodlof (sla) en chinese kool. Roodlof en chinese kool verhuizen straks naar moestuin.

Ik heb van de week nog wat sla-mix, spinazie, veldsla en winterpostelein gezaaid. Gewoon steeds een rijtje. Ook heb ik de 4 palmkolen uitgeplant die al een tijd in een redelijk grote pot in het Ikea-tunneltje stonden. Maar nu pas echt in de vollegrond konden. Daar moesten eerst nog wat wortels worden geoogst namelijk.

Gisteren de lavendel uitgeplant naar een wachtbed. Ze werden te groot in de twee bloembakken.

2017082416531733511503639977.jpg

Gezaaid in april dit jaar. Tijdje terug alles getopt, voor een bossiger groei.

Bedoeling is om ze begin volgend jaar te verplanten, om een haagje van een meter of vijf lang te krijgen.

De groeisnelheid valt me erg mee. Ik heb nu in totaal 48 stuks. Uit één zakje van 0,85. Twee cent (zaad) of 2 Euro (plantjes kopen) per stuk is nogal een verschil. Niet dat het echt uitmaakt, maar gewoon leuk.

• 2 weeks later...
Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...