Jump to content
Jorieke123

Pekingeenden

Recommended Posts

@Grork ik denk dat een valk zijn snavel ophaalt voor een beestje wat al dood is. Hij heeft ze liever spartelend ;) Nee we hebben een emmer hangen in onze kippenwei, met allemaal gaatjes daar in. Daar gaan dat soort kleine dode diertjes in, met wat stro er bovenop. En dan komen en vliegen en die leggen eitjes en na een tijdje regent het maden en staan de kippen klaar onder die emmer om die eiwitrijke snacks op te vangen. Lekker he? ;) 

Gefeliciteerd met de kuikens tot nu toe Nasuada :) 

• Like 2

Op 2-7-2020 om 08:31, Jorieke123 zei:

we hebben een emmer hangen in onze kippenwei, met allemaal gaatjes daar in. Daar gaan dat soort kleine dode diertjes in, met wat stro er bovenop. En dan komen en vliegen en die leggen eitjes en na een tijdje regent het maden en staan de kippen klaar onder die emmer om die eiwitrijke snacks op te vangen. Lekker he? ;) 

De eenden kwamen tegelijk uit met 2 vleeskuikens. ( andere broedmachine)

Had ze samen in een hok en toen ik vandaag van het werk terug kwam lagen de 2 kuikens  dood. Ik denk vertrapt door de kleine eendjes.

Om ze toch een doel te geven en jou idee van dat emmertje, heb ik ook een emmertje gemaakt.

Ik had de deksel erop gedaan maar dan komen er geen vliegen bij. 

Maar zonder deksel, trek ik dan de ratten niet aan?

20200707_202400.jpg

Die van ons hangt in een boom (struikvormig), aan een lage tak. Knappe rat die daar in kan komen. We hebben er nooit een deksel op. Wel wat meer gaatjes nog, in de zijkanten zeg maar, al maakt dat vast niet veel uit... 

Dode beestjes er in, een goeie pluk hooi/stro er bovenop en wachten maar! Wel echt bij de kippen hangen, zodat zij de maden op kunnen pikken zodra ze gaan vallen. Heb je geen boom in hun wei staan dan kan je misschien een paal in de grond rammen?