essiebes Posted June 26, 2011 Share Posted June 26, 2011 Ik zal maar gewoon bekennen... Ik was flink in de tuin bezig en ik dacht maar gelijk mijn mini-fruitboompjes te verplaatsen. Aangezien er toch geen fruit aan zit nu dacht ik dat het wel kon. Dus de pruimenboom, perenboom en meikers verplaatst (stonden er pas sinds dit voorjaar in).Ik heb goed ruim uitgegraven en volgens mij had ik wel de hele kluit te pakken. Maar nu hangen alle blaadjes van de meikers slap naar beneden Ik heb wel extra water gegeven nu, maar hij ziet er wel aardig zielig uit.Gaat een boom hier echt dood aan of zal hij volgend jaar gewoon wel weer uitlopen denken jullie? (de pruimenboom en perenboom hebben trouwens nergens last van gelukkig) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted June 26, 2011 Share Posted June 26, 2011 Oei... net nu het tropisch warm wordt morgen en overmorgen? (en vandaag al een beetje/) Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
essiebes Posted June 26, 2011 Author Share Posted June 26, 2011 Ehm ja was niet zo slim van mij Maar nu is het te laat. Stel dat nu alle bladeren verdorren en afvallen, is dat dan een teken dat de boom echt het loodje legt? Of alleen voor dit jaar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted June 26, 2011 Share Posted June 26, 2011 Dat had je idd beter niet kunnen doen. Nu is het afwachten of ze het redden. Goed water blijven geven! Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
essiebes Posted June 26, 2011 Author Share Posted June 26, 2011 Ja dat was ik inderdaad al van plan. Zijn er nog andere dingen die ik kan doen? (wat terugsnoeien ofzo, zou dat helpen? Dan heeft hij minder bladeren en verdampt dus minder water? Of helpt dat niks?) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted June 27, 2011 Share Posted June 27, 2011 een zeiltje er over spannen ofzo, zodat hij sowieso in de schaduw staat? Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
essiebes Posted June 27, 2011 Author Share Posted June 27, 2011 Mja dat wordt een beetje lastig. Maar op zich lijkt het redelijk te gaan. Alleen de nieuwste blaadjes zijn wel echt verdord, de rest ziet er redelijk uit. Ik blijf water geven en duimen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts