Jump to content

Gemengde kruidenthee.

appelvrouw
 Share

Recommended Posts

Ik moest gisteren per se een kopje van haar thee proeven. Nu ben ik alleen sinds mijn eerste kind -zij dus- niet meer zo van de pepermunt in mijn thee. Ik moet er toch aan geloven vrees ik

Er ligt weer een pak citroenmelisse en pepermunt te drogen op de verwarming. Ik hoop dat de nog andere combinaties gaat verzinnen

• 2 months later...

Hi daar
Was vandaag bij een cursus kruidenthee maken. Zo leuk. Bij ‘huis van de buurt Matilo’ in Leiden. De 22e ga ik er wildplukken - je kunt je nog via de site aanmelden (kost 5 euro )

Niet heel veel nieuws geleerd maar leuke tips gekregen. En natuurlijk heel fijn om weer es met andere natuur/tuin-gekkies in de weer te zijn.

Afijn. Wat ik met jullie even wilde delen waren een aantal eenvoudige receptjes voor smaakvolle kruidenthee.
En een informatieblad dat ik ook leuk vond om even te laten zien.

29d5e6bd878645515d05a67e43625946.jpg

a9fbd13e353855d6cfd7a11aa38d614f.jpg

• Like 5

wees bevriend met kleine dingen

Leuk! Ik ben eigenlijk zo’n luie theedrinker…. Koop wel altijd losse thee, maar drink meestal zwart,. Als ik kruidenthee drink, is het vaak verveine.  Salie drink ik wel eens bij keelpijn, venkelthee bij zere buik. Ik zou eigenlijk meer mengsels moeten/kunnen maken, de tuin biedt genoeg.

https://prilgroen.nl/ onderweg naar een plasticvrije volkstuin

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Heilzame werking! Wat een prachtige uitdrukking. Het valt me wel op dat de mediterrane kruiden zoals salie, tijm en rozemarijn niet tijdens zwangerschap mogen gebruikt, iig niet als thee. Hoe doen ze dan dan in het zuiden waar het iedere dag wel in de maaltijd zit? 

We verhuren ons voorhuisje https://www.airbnb.com/h/backtothesixties meer weten?  vraag informatie via pb.

Waar de mol is is er hoop!

Sowieso maakt het een wereld van verschil als je ergens bij eet. Dat is met alcohol ook zo. 

En het kan waarschijnlijk weinig kwaad in kleine beetjes, maar evengoed zetten ze zo'n waarschuwing neer, omdat dat zorgvuldig is. Net zoals ik zeg dat wijnruit giftig schijnt te zijn, terwijl ik het dagelijks at, tot de bloei.