Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik had een vraag: ik heb van de Ah van de moestuin actie de wortel gekregen. Ik heb hem vanaf maart 2017 gezaaid in dat potje waar hij al in zit. Het is nu eind april begin mei 2017 dalijk maar er komt maar geen plantje. Bij de aanpak staat er dat je het beste direct in de grond kan doen als je ermee begint. Daar ben ik dus nu al te laat mee. Daarna staat er onderaan bij verpotten als het plantje 3 cm hoog is mag je hem verpotten. Ik weet nou niet wat de bedoeling is. Hij staat nu in dat kartonnetje van de Ah en er komt nog geen plantje uit. Weet iemand hier een oplossing voor? Groetjes lieske

Posted

Dag Lieske, welkom op dit forum. Ik begrijp dat je het moestuinforum opgezocht hebt naar aanleiding van je worteltje. Mocht je hier willen blijven rondkijken en hulp zoeken, is het aardig als je je even voorstelt in het voorsteltopic. Je kunt dan tevens wat rondneuzen op het forum en veel leren van de vele onderwerpen die besproken zijn.

Zie ook de zoekfunctie rechtsboven. Als je 'moestuintje' in tikt, zie je direct vele topics hierover.

Was het er maar één??? Nu kunnen wortels er lang over doen, maar je had beter een zakje zaden van de wortel kunnen kopen en deze in de vollegrond uitzaaien. De gebruiksaanwijzing bij de moestuintjes zijn niet altijd even duidelijk en correct.

Posted

Nou duurt wortel wel aardig lang om te ontkiemen hoor, in vergelijking met laat maar zeggen spinazie...... en hoe diep heb je dit zaadje geplant ? Heb je het op de bodem van het potje gelegd en dam grond erop of heel opervlakkig ? Als ie diep zit dan duurt het ff wanneer hij boven de grond komt , je kunt altijd voorzichtig de grond omweghalen en kijken hoever je zaadje is... zie je er een klein pielletje ontstaan of al een flinke steel dat al wat worteltjes krijgt dan komt het wel goed opzich

Posted

Wortels hebben ongeveer 2 weken nodig om boven de grond te komen, uiteraard afhankelijk van de temperatuur. Als je ze in maart al gezaaid hebt en ze zijn nog niet boven dan ben ik bang dat dit ook niet meer gaat gebeuren. buiten heb ik ze 2 weken geleden gezaaid en zag dit weekend de eerste sprietjes boven komen.

Wortels kun je het beste meteen in de volle grond zaaien omdat anders de wortel beschadigd en dan groeit de wortel boven de grond prima maar als je ze dan rooit krijgen ze meestal allemaal vertakkingen. Ziet er best leuk uit maar is een drama om schoon te maken, zeker met de klei die wij hebben.

Als je nog wortel wilt hebben dan haal je gewoon een zakje bij tuincentrum of de Lidl, heb je duizend zaadjes voor een euro.