Arja Posted June 20, 2020 Share Posted June 20, 2020 De eerste doperwten en de eerste courgettes. En snijbiet. Toen ik thuiskwam was eea geoogst en tot een lekker bordje eten getransformeerd. Leuk om te zien dat mijn partner de moestuin ook waardeert. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted June 24, 2020 Author Share Posted June 24, 2020 22 mei konden we de 1e Ida gold al plukken, nu kon ik een hele tros knippen 1 Quote Veldvarkens.nl En: Veldvarkens-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
CelineK Posted June 24, 2020 Share Posted June 24, 2020 De eerste twee courgettes! Bakkie kruiden en fruit 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grork Posted June 27, 2020 Share Posted June 27, 2020 Bijenlokker Lathyrus zit nu boven in de wagwim en bloeit. Dan mag je de bloemetjes knippen zodat er steeds meer komen. Met langere stelen. 2 Quote https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/ https://www.moestuinforum.nl/zij-en-heur-landleven-t25424.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted June 28, 2020 Share Posted June 28, 2020 Eigen oogst 😁 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted June 29, 2020 Share Posted June 29, 2020 Foto's van je oogst @Grork? Tuinbonen (ik ben nog aan het pellen ) op zien Grunnings: een hoalve koare vol mit Waalske boonn: En doperwten een flinke bodem vol: 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted June 29, 2020 Share Posted June 29, 2020 Mooi oogst, Huub! Lekker hoor. Hier ook weer lekker geoogst. aardappelen gekregen van buurman. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted June 29, 2020 Author Share Posted June 29, 2020 'wilde' frambozen! (op eigen terrein, wel uit zichzelf daar opgekomen (vogels?) en verder niet onderhouden ofzo) 1 Quote Veldvarkens.nl En: Veldvarkens-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted June 29, 2020 Share Posted June 29, 2020 Op een paar pepers na, zojuist geplukt voor de eerste sambal van het jaar! Oa die rode en de kleine olifantenpeper is van vrijdag. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amrutten Posted June 29, 2020 Share Posted June 29, 2020 (edited) voor de voedselbank Ui en knoflook moeten nog drogen Edited June 29, 2020 by Amrutten 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted June 30, 2020 Share Posted June 30, 2020 Vandaag en gisteren noodgedwongen geplukt. Helaas nog niet helemaal rijp, maar er lag al heel veel op de grond door de merels. Die deinzen ook nergens voor terug. Sommige kersen zijn zo sappig en zoet dat je je afvraagt hoe dat kan met zo’n bleek neusje. Volgend jaar met net Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vastone Posted July 1, 2020 Share Posted July 1, 2020 Hier eindelijk een maaltje doperwten (de rest belande steeds zo rauw in verschillende monden). En ik denk inmiddels zo'n beetje de laatste peultjes en nog een lekker bakje aalbessen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted July 3, 2020 Share Posted July 3, 2020 Happy oogst! Het meest trots op mijn uien! 🧅 8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lsjr33 Posted July 3, 2020 Share Posted July 3, 2020 Het grote oogsten en het grote uitdelen is begonnen! 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Charly Posted July 3, 2020 Share Posted July 3, 2020 Ja prachtig zeg! Wat een hoeveelheden en vooral diversiteit. Mooie uien ook idd Jootje. Zou ik ook knap trots op wezen. Rooie he? Bewaren ze een beetje?Oh hee en wat zijn die oranje dingen links boven je roze piepers? (Ook bjoeties trouwens!) Hier de kroezels en wat laatste jostabessen en aardbeien geplukt. Hele bouwemmer vol. Morgen dan toch heus eindelijk jam van gaan maken... 3 Quote wees bevriend met kleine dingen Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted July 3, 2020 Share Posted July 3, 2020 Maak je een mix jam @Charly? Eindelijk wortels van. Eigen grond. Ze zijn nog mini maar smaken extra goed. de helft van een struikje kruisbessen en de eerste vergiet kersen En de tweede vergiet. De derde staat al ergens anders met Lie erbij. 2 Quote We verhuren ons voorhuisje https://www.airbnb.com/h/backtothesixties meer weten? vraag informatie via pb. Waar de mol is is er hoop! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Charly Posted July 3, 2020 Share Posted July 3, 2020 Oh ook mooie kroezels zeg! En prachtige kleine worteltjes. Ik weet nou nooit of die eerste nou echt extra lekker zijn, of dat we dat vinden omdat we zo naar ze uitgekeken hebben. Hoe dan ook. Het water loopt me in de mond. Ik ga er morgen ook een paar de grond uit piepen. Mix jam valt mee hoor. Alleen bovenop liggen wat andere besjes. Maar de rest vd emmer is kruisbes. Die van jou zien er trouwens zo mooi schoon uit allemaal. Ik voel me direct een viespeuk. Bij mij zitten steeltjes en bloemfrummeltjes er nog aan. En er zit ook veel meegeplukt blad tussen. En enkele beestjes vast en zeker ook. Ik zit nog ernstig te twijfelen of ik het allemaal schoon ga maken of de hele mieterse bende kook en dan een beetje slordig ga zeven. Ofzo. Nah ja. Morgen weer n dag. Dan wellicht helemaal zennn en zin om besjes schoon te frunniken. 1 Quote wees bevriend met kleine dingen Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted July 3, 2020 Share Posted July 3, 2020 Nou even gewassen in een bak water..de baardjes moesten er nog af. Dat hebben we dus niet gedaan deze zijn zo de vriezer in voir gelei oid later in het jaar. En ik wil ook nog kruisbessenjam met ananas maken, die heb ik wel schoon in de vriezer. Met de rode heb ik jam met whisky, geheel niet vies🥃 Quote We verhuren ons voorhuisje https://www.airbnb.com/h/backtothesixties meer weten? vraag informatie via pb. Waar de mol is is er hoop! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moestuin dummy Posted July 4, 2020 Share Posted July 4, 2020 Wow wat een mooie oogst hebben jullie zeg.. TOPPIE 👍 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted July 4, 2020 Share Posted July 4, 2020 De oogst van de ochtend! Maar jank, ben 1 peper kwijt geraakt onderweg... zag eruit als een pdp, maar dan knalpaars. Zucht. 2 x het rondje gedaan, maar spoorloos. Toch wel jammer. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted July 4, 2020 Share Posted July 4, 2020 Charly, wat machtig mooi, die bouwemmer vol kroezels ( leuke naam trouwens voor kruisbessen) die gele dingen op mijn foto zijn bieten! Van zelfgewonnen zaden van Jetje! 😊 Jet, pff..jij ook zoveel kruisbessen, lekker hoor! Mellie, ik zou die drie kindjes aan het zoeken zetten! 😇 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted July 4, 2020 Share Posted July 4, 2020 Haha niet aan gedacht! Wat een goed idee. Mama heeft iets in de tuin verstopt. Kom jongens. Het is een paarse peper, wie hem het eerste vindt...! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wims Posted July 4, 2020 Share Posted July 4, 2020 Oogst van vandaag 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobN Posted July 5, 2020 Share Posted July 5, 2020 De drie kleine zijn marketmore, eigenlijk al iets te dik, pitjes erin. De drie lange zijn akito Beide buitenrassen en smaken echt heerlijk. Quote Onkruidmanager 1.0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vastone Posted July 5, 2020 Share Posted July 5, 2020 Oeh! Jaloers op de komkommers! Die zijn hier jammerlijk mislukt dit jaar helaas. Vandaag flink veel aalbessen geoogst, bij de foto was ik ongeveer op de helft. Iemand nog lekkere recepten met aalbessen? Ik vind ze gewoon vers heerlijk en ook door de yoghurt, maar dit is wat veel. Intussen ook al 2 keer crumble gemaakt en limonadesiroop, maar verder geen inspiratie dus anders gaan ze de vriezer in! En ook de eerste bramen geoogst vandaag, maar die waren op voor ik het wist. En... de eerste Japanse wijnbes die ik ooit gegeten heb! Smaakte naar meer, dus helemaal leuk gezien de struik vol zit met komende vruchten. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts