Jump to content
Jorieke123

Foto's van: je oogst

Recommended Posts

De smaak is zoet met daarbij een lekker gedempt smaakje,zoals bij chocola maar dát is het niet.  

En dan waar je niet om vraagt :

Heeft niet het hele frisse of fris.

Heel kleine zaadjes,

een superdun velletje wat goed meewerkt bij kauwen,

vocht en zachte vlees zijn precies tot elk de helft verdeeld,

er is een heel kleine zachte meesmakende kern.

Je hoort me niet de smaak chocola melden maar qua kleur gaat hij wel die richting uit.

Volgende keer een gemakkelijker vraag s.v.p. :D

• Like 1

Sjonge zeg, zo veel bonen en nu al rijpe vijgen. Dat doe ik jullie met beide oogsten echt niet na! 

wel overvloedig veel pepers. De eerste onrijpe enjoya paprika die al wel de kenmerkende strepen liet zien. Helaas aangevreten, dus die heb ik mee geplukt. Ook de eerste rijpe chocolate bomb paprika rechts en 1 eitje van de dag. 

E744B1D4-5693-4BBB-A382-031E1673E2CB.jpeg

13 uren geleden, Grork zei:

Volgende keer een gemakkelijker vraag s.v.p. :D

Maar dan krijg ik misschien ook een makkelijk antwoord 😂 uitgebreide antwoord wordt zeker wel op prijs gesteld hoor! Krijg er trek van.

• Like 1

Oh die vijgen! Heerlijk! Hoe weet je of die rijp zijn? Hier een best aantal in de boom, maar ik heb geen idee waar ik op moet letten.

Ze moeten makkelijk los laten als je er aan trekt. Je kunt ook aan de vrucht zelf voelen, maar ik probeer ze altijd zo min mogelijk te kneuzen. De kleur en geur zijn leidend en bij twijfel een voorzichtige kneep. Maar als je wespen rondom je boom hebt, weet je ook wel hoe laat het is! Maar laat het vooral niet zo ver komen, want ow ow owwww, wat zijn vijgen toch heerlijk.

• Thanks 1

Oogst voor het avondeten van vandaag

20200729_162201.thumb.jpg.ae174ae8c22b5be3f8f638e9ab8b56d4.jpg

En nog een berg bramen, maar die zijn gauw in de koelkast gestopt voor de bak leeggegeten is door de kinderen 😉@Mellie

• Like 3

Groot gelijk@Vastone, de mijne zijn daar echt niet mee te vertrouwen!
Prachtige kleurrijke oogst overigens. Ik word elke x erg blij van je foto’s (op de appels na hoor!)

• Thanks 1

Oogst....duhuh....courgette!  
en zojuist, hier achter het huis, een yoghurt emmertje vol met bramen. Blijf dat “luxe” vinden...ze gaan hard nu hoor! 
maar zat van de week wel te denken, dat ik misschien binnenkort effe bramen ga plukken in de natuur zeg maar...dat mis ik wel...die krassen op je armen enzo. Nu Is het zo keurig plukken bij mijn doornloze braam... Dat is ook plukken...en niet bramen zoeken! 😄B77B8560-782C-42F9-9DF1-3F0DFAF032D5.thumb.jpeg.8eb9105e18e26dcd5061fc1d6318a034.jpeg09B99E80-EC19-486F-A41F-4874713BBBD3.thumb.jpeg.5eeab9090650a74aa4948f54c6d0f6a8.jpeg

• Like 2

Zie ook mijn blog op: http://jokaats.blogspot.com

Spitskooltje. In April 8 stuks geplant, 7 geoogst een hele tijd geleden, alleen dit ene plantje bleef achter met alleen grote bladeren en geen hart. Een week later zag ik toch een soort hart ontstaan. de bladeren rondom waren echt groot. Laten groeien, gisteren vond ik dat er iets te veel slakken in de grotere bladeren aan het eten waren en heb ik hem eens geoost, schoongemaakt en gewogen, 3,9 kg spitskool!

IMG_20200729_173544.thumb.jpg.05bb315b24d5fec7b8c0213d771a820e.jpg

• Like 5

Onkruidmanager 1.0

Oohh..al die tomaten en paprikaatjes!

dat begint hier nu pas te komen. 
Her wel , net als veel anderen, de courgettes, boontjes, snijbonen, en natuurlijk mijn hippe piepers! 😂

• Like 1

Zie ook mijn blog op: http://jokaats.blogspot.com

Nou jaaaaa zeg! Waren er gewoon zo maar al 4 perziken rijp! Zelfs al aangepikt, zelfs ook een slakkenspoortje, zelfs al 1 lieveheersbeestje en ook nog eens 2 pissebedden aan het knagen, maar het mocht de pret niet drukken. We hebben er na de lelijke plekjes te verwijderen, met zijn vijven van gesmuld. Te lekker dit!

483556fe9242005f86122e59687ede16.jpg

• Like 1

Bescheiden oogst vandaag: 1 rozenbottel. Dat wordt dan een heel klein jammetje. 

20200805_212455.jpg

• Like 2

Posted (edited)

Vandaag oogstte ik onder andere de eerste vleestomaten. Er is al wat zonnebrand, en sommigen zijn al een tijdje geleden opengebarsten aan de onderkant. 

Edit: dat trio naast de gele mini's is dus één tomaat. Raar gedrocht.

20200806_213256.jpg

Edited by Arja