jeanne-heijmans Posted September 13, 2020 Weer heel wat oogst... Tomaatjes pepers,knolselderij en druiven 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Arja Posted September 13, 2020 De aller, allerlaatste. Denk ik. 🤤 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
RoosDeTuinier Posted September 13, 2020 Was wel alweer een paar weekjes geleden maar vindt hem te mooi om niet te delen 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mellie Posted September 14, 2020 Net geplukt Engeland ook een te zware paprikaplant geknakt... zitten nog 3 aan de plant en deze 2 liggen nu binnen. De gele pepers in het emmertje zijn Aji de pineapple. Aangezien ze sprekend op de aji lemon drop lijken, even apart. Ze smaken wel anders. Zojuist voor het eerst geproefd. De pineapple is was zoeter. Vandaag ook jubileum voor het eerst 5 eieren! 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
RoosDeTuinier Posted September 14, 2020 Lekker kropje sla 😋 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Goudsbloempje2 Posted September 14, 2020 Misschien wel de laatste echte tomaten en komkommer oogst? De tomaten rijpen nu snel af, maar de phyto wint net zo hard terrein... 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Arja Posted September 16, 2020 On 9/13/2020 at 10:40 PM, redzebra said: @Arja ik verwacht volgende week nog een bericht met de volgende allerlaatste . Komt nog een nazomertje. U vraagt, wij draaien. 😆😆😆 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Arja Posted September 16, 2020 Is ook oogst, toch? Zaadjes verzamelen van alles wat uitgebloeid is en nog net niet weg springt. En dan lekker op mijn terras aan de grote tafel zitten peuteren. Vroeger zou ik minder bewaren, maar nu is mijn tuin groter én er komt een zadendoos en ook nog een lokale zadenbank.n 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
rorror Posted September 16, 2020 (edited) De pepers van vandaag, vorige twee keer plukken vergeten foto's te maken. Van de 5 wedstrijd peper planten zij er vandaag 2 opgeruimd. Edited September 16, 2020 by rorror 2 Quote Gebreksverschijnselen in paprika of pepers 18 gewassen gebreksverschijnselen (english only) Share this post Link to post Share on other sites
prettig gestoord Posted September 16, 2020 Het word bijna saai..maar ehh paprika’s. Flinke speciekuip vol 5 Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig! Share this post Link to post Share on other sites
jootje Posted September 20, 2020 Oohh...Arja...wat lekker...nog bonen! Hier twee pompoentjes geoogst. Plantje gekregen van forumlid Bonnie. er zijn nog twee van die joekels. te leuk vind ik ze! 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
RoosDeTuinier Posted September 23, 2020 Mooie tomaten oogst vandaag❤️ 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Vastone Posted September 23, 2020 Hier alweer de bijna laatste tomaten oogst.. aantal planten kunnen al geruimd worden en meeste planten zijn inmiddels zo goed als "leeg". Voelt toch wel als afscheid nemen nu de herfst echt op gang komt. Ook nog een paar aubergines, kleine courgettes en snack Paprikas geoogst. En weer net voor een flinke regenbui binnen.. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
appelvrouw Posted September 23, 2020 Ik moet eigenlijk naar de klaagbaak met deze foto vanwege de Costata courgette..heb ik verdorie vanmorgen met het oogsten van de courgette de hele top eruit geknipt. En hij heeft geen tweede top zoals andere jaren wel. Eigen schuld. verder extra dillezaad geoogst, en een bleu de hongarie gevonden verstopt achter een muurtje. De plant was al even verdroogd en dood de vrucht had zichzelf neergelaten op een stoel in de wildernis achter het muurtje😀 daar hing ie aan een verdroogd stengeltje. De tomaten Wil Voogt geven nog iedere twee dagen een stuk of 15 rijpe vruchtjes per stuk. 3 Quote https://www.airbnb.com/h/backtothesixties Waar de mol is is er hoop! Share this post Link to post Share on other sites
Jorieke123 Posted September 23, 2020 2 1 Quote Veldvarkens.nl En: Veldvarkens-facebook Share this post Link to post Share on other sites
Mellie Posted September 24, 2020 Jeetje wat een boel pompoen! Lekker hoor! Ik kom dan weer om in de pepers. Die onhandigheid is me toch wat. Weer een onrijpe paprika meegeplukt... De wedstrijdpeper is gewoon een hele cm kleiner dan mijn langste, terwijl deze er zo veel langer uitziet. Toch jammer. Vanavond roti met heerlijke adjumas en andere fruitige pepers. Zin in! 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mellie Posted September 25, 2020 Ik had nog een zak met Teufelshorn aardappeltjes staan. Bleken het aardappels geworden! Benieuwd wat dat voor de smaak doet maar vind het superleuk! (Ze horen nl een stuk kleiner dan de 30 cm die ik heb!) 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jorieke123 Posted September 25, 2020 Een erg lekkere meloen! Niet groot, maar gewoon een handzaam formaatje 'sweet granite' 4 Quote Veldvarkens.nl En: Veldvarkens-facebook Share this post Link to post Share on other sites
Vastone Posted September 26, 2020 (edited) Lekker meloen! Hier een van alles wat oogst, vooral veel aubergines en pepers, dus maar is gaan bedenken wat we daarmee gaan maken. Edited September 26, 2020 by Vastone 4 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mellie Posted September 28, 2020 Ik had ‘s ochtends al 2 eitjes gehad, dus was nog wel geinig om er nog een te vinden (en hierna tegen de avond weer 1, toe maar!) 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Roelie Posted September 28, 2020 (edited) Het is bijna oktober, maar de spekbonen weten maar niet van ophouden... En nog kleintjes aan de stokken en een boel bloei, wie weet wat dat nog gaat worden....😉 Edited September 28, 2020 by Roelie foto toevoegen 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Roelie Posted September 28, 2020 De voorste is dertig cm lang, niet gek voor een boontje... 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mellie Posted September 29, 2020 De blue pitts blijft maar doorgaan. Erg onder de indruk van deze tomaat! 4 yellow pears van een vergeten mini plantje en de laatste 2 berkely tie dye met een handje pepers. Quote Share this post Link to post Share on other sites