Jump to content

Foto's van: je oogst

Jorieke123
 Share

Recommended Posts

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Ja die groene hokkaidootjes moet ik ook weer eens zetten, mooi en leuk!
Ik begin mijn pompoenen ook langzamerhand binnen te halen, een deel is al opgeslagen in de benedenkeuken waar de temperatuur in de winter rond de 10/12 graden is. De grote joekel op de achtergrond is een cadeautje van Jorieke.

image.thumb.jpg.6cabd68e7c078305afe68af560c38a5e.jpg

• Like 3

We verhuren ons voorhuisje https://www.airbnb.com/h/backtothesixties meer weten?  vraag informatie via pb.

Waar de mol is is er hoop!

deaa6ff7b954c29bb909405f17352f8c.jpg

De eerste (en laatste) chocolate bell paprika die eruit ziet als een bell, ipv een puntpaprika

377078f0ec8634489d1a0fa0052052e7.jpg

Viel me erg tegen deze 1712 gram. Was eerste x bataat.

426150cfd66a9187f84a22c541b7b339.jpg

Het waren vooral slierten wortel met draderige sprietjes bataat in wording. Ik had er zo veel meer van verwacht aangezien ik meters plant had.

En een 10 liter emmer vol capsicum
a100969484aa078225f8c5fc4dc04775.jpg

• Like 1

In de 2e week van mei nog een stel aardappels in de grond gedrukt, los van de rijen die ik normaal al heb staan. Het waren flinke knoeperts met erg veel uitlopers er aan, die we kregen voor onze varkens. Ik denk Agria? Ik weet het niet eens zeker. 

Ik heb er eerder al een paar geoogst, en nu waren de laatste 3 planten aan de beurt. Leuke oogst hoor :) 

Photo1411.jpg

En nog een heel stel paprikas uit de kas:

Photo1408.jpg

• Like 2

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Ooo die Siams! Ik wil er ook ga volgend jaar nog één keer proberen.

Bietenoogst. Cylindra, Golden grex, Chioggia en Crapaudine. Van de laatste weegt de grootste 800 gram en niet vezelig en zeer zoet en smaakvol. Komt terug.

7CF13E7C-75A5-4486-9FCB-90C70E26BECF.thumb.jpeg.c7610be3c002ffaf43aa172a883acb60.jpeg

• Like 2

We verhuren ons voorhuisje https://www.airbnb.com/h/backtothesixties meer weten?  vraag informatie via pb.

Vijgenbladpompoen? Nog nooit van gehoord. Wat een bjoeties! Lekker ook? Of meer voor de mooi?

En wat een prachtige grote bieten, Appelvrouw. Super als ze ook nog eens zoet en fijn van structuur blijven. Eens zien of ze in NL ook bij een zaadhandel te vinden zijn. :thumbup:

wees bevriend met kleine dingen

1 uur terug, Charly zei:

Vijgenbladpompoen? Nog nooit van gehoord. Wat een bjoeties! Lekker ook? Of meer voor de mooi?

En wat een prachtige grote bieten, Appelvrouw.

Ze worden hier voor confiture gebruikt. En nog voor andere gerechten. Voor wie er een beetje uitkomt met het Frans: 

https://www.cuisineaz.com/recettes/courge-du-siam-en-gelee-aux-4-epices-31354.aspx

@Charly ik wil wel zaadjes voor je kopen als je ze niet vind.

Niet echt een oogst, maar kan via de zoekfunctie van Tapatalk gezocht op titel Stevia geen thread vinden, die er volgens mij toch wel is.

Mijn Stevia is sinds vandaag aan het bloeien. Halverwege volgende week wordt het 's nachts wel koud, voorspelde minimum temperatuur van 3 graden. Zal de planten dan daarvoor in huis halen.36c912cd441b55459466f21e4e9b1cf1.jpgef827af87d96c31440cdf93ff4b523c1.jpg

• Like 1