Jump to content

Foto's van: je oogst

Jorieke123
 Share

Recommended Posts

Dat gaat met dit weer inderdaad erg snel. Heb er 1 laten doorschieten voor de insecten en staan er nog 3 die snel geoogst moeten worden. Nieuwe zaai ik pas over een tijdje weer, gaat nu te snel. 

70cfb145659026a1d0f9828f8972b824.jpg

Dit was over voor de foto! Gaat ineens snel. Gisteren 3 x geplukt en dan tel ik de onofficiële plukmomenten van de kinderen niet eens mee! Vanavond weer een rondje plukken.

Die grote zijn lambada’s trouwens. Jeetje, wat zijn die smakelijk zeg!

• Like 2

Houttuynia cordata/moerasanemoon/lizard tail/heartleave/chameleon plant/Bishop’s Weed geoogst om te drogen.

Voor van de winter, want ik ben er helemaal verslaafd aan geraakt. In plaats van koriander.

Minstens net zo lekker en veel makkelijker (zolang je het niet in de volle grond zet 😊).

In  Japan wordt het met de bosmaaier geoogst.

Het heeft o.a. anti-virale en anti-bacteriele eigenschappen 'dus' nee, ik heb geen Covid gehad 🙃

DSCF8741.JPG.27a1a887e5297b4407a5cfe5ef609c3e.JPG

Edited by speets

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

@Patrijs
Ik heb het inderdaad in de kas groeien. De sperziebonen heb ik dit jaar best wel vroeg gezaaid, ik geloof begin april. Ik had nog wat zaden van vorig jaar liggen en dacht ik zie wel wat er van opkomt, maar dat viel reuze mee, want bijna alles is opgekomen. En lekkerdere sperzieboontjes dan uit je eigen tuin kun je niet krijgen!

• Like 3

10 hours ago, Patrijs said:

Zit jouw tuin niet meer in de schaduw

Nope, hele dag op het zuiden. En die tuinbonen staan ook de hele dag in de zon. Edit: vorig jaar grote, sappige aardbeien van dezelfde plek. De jaren ervoor ook op de andere tuinen. 

Edited by mdubbelm

https://prilgroen.nl/ onderweg naar een plasticvrije volkstuin

thuiswerken omdat de invaljuf ziek is dus kind geen school heeft, heeft 1 voordeel.. je kan voor de lunch wat uit de tuin halen :)

wat kruiden, bloemen, 2 bladen palmkool, handje doperwtjes en... de eerste hele jong (dus klein) geoogste lichte courgette voor door het gebakken ei. 

20210617_121006.jpg

• Like 2

Was olifantenknoflook broedknolletje en heel klein. Had er niets van verwacht. De rest ziet er ook beduidend slanker uit. Deze viel om in de bak, dus vandaar eruit gehaald. Rest staat wel stevig nog. Alhoewel… vannacht gaat het spoken