Jump to content

Foto's van: je oogst

Jorieke123
 Share

Recommended Posts

De oogst van vandaag (behalve de Victoria pruimen, die komen nu ook in overvloed).
Rechts waterspinazie (kangkung), en ik heb nog 10 van die porties op de moestuin.
Links 2 enige snowberries en 5 tomaten die verder moeten rijpen waarvan ik niet op het naamkaartje heb gekeken. Ook de enige gele boontjes die ik in mei gezaaid heb (40 zaden, 4 planten) en de eerste stoksnijbonen (eind mei of juni gezaaid).

Vorig jaar geen Victoria pruimen wegens een beurt jaar, maar dit jaar is echt de helft aangetast door de pruimenmot. Niet toen ze klein waren en daardoor afvielen, maar pas sinds ze groot zijn (2e generatie waarschijnlijk).024ba4dc561152756a866a01fb7b07ae.jpg

• Like 2

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Ook deze zijn binnen gekleurd! Wat een bofkont ben ik. Gemoeg met phyto er tussenuit gevist, maar dit is een bak met 2,5 kg tomaten! 
dus..inmiddels verwerkt tot mijn favo tomatenprut! Yeah! Happy Jo

763DC16D-9F26-45CE-9701-1CECCDFC6BE3.thumb.jpeg.dda5e8f86691c093617c30a8823409e0.jpeg

Edited by jootje
  • Like 3

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Komt goed, ik laat er een paar hangen voor zaden, die ik dus even goed lang laat rijpen. Ik oogst ook voor eigen gebruik want er zaten echt erg weinig zaadjes in het zakje wat ik kocht voor best een hoog bedrag. 

Ze staan wel naast andere soorten, maar ik heb veel tegen de planten getikt en ze staan in de kas waar ik niet veel bestuivers zie bij de paprika's. 

Help me over een tijdje nog even herinneren. :thumbup:

• Like 1

De oogst incl aangevreten courgette waarvan er vlak voor de veilige wasbak een stuk snot zo op de grond viel. Jek…

f58c7fc6290487e7ef76f3e6d4c5030a.jpg

Enneuh… het ging me te ver in er een eigen topic voor aan te maken, maar uit een vaas haalde ik wat dood duizendschoon incl een veel te groen uitziend druiventakje.

e575c5e185459d787d3c8d6e2476aa4a.jpg

Die had het goed naar zijn zin. Kijk al die wortels dan… Heb ik nog nooit gehad en doe elk jaar tig stukken druiventak in een vaas. Iemand eerder gehad toevallig?