acpronk Posted July 25, 2022 Share Posted July 25, 2022 @BioTuinder hoe krijg je die paksoi zo gaaf en zo groot? Bij mij is het altijd gatenkaas, nog erger eigenlijk dan gatenkaas, gaten met een beetje blad erom heen. En niet zo groot. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BioTuinder Posted July 25, 2022 Share Posted July 25, 2022 @acpronk geen idee, ik heb bio moestuingrond en ze staan in bakken met een net erover. De grootste weegt 2.8 kilo. Meer doe ik eiegenlijk niet. Ik bespuit niks. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted July 25, 2022 Share Posted July 25, 2022 Mijn hemel, wat een oogst! Prachtig! Daar ben je een poosje druk mee met verwerken, maar heerlijk voor later! 👍🏻 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BioTuinder Posted July 25, 2022 Share Posted July 25, 2022 @jootje meeste is al klaar, moet nog 2 paksoi snijden wassen en blancheren. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted July 28, 2022 Share Posted July 28, 2022 Na een paar dagen met de mobielhome op reis te zijn geweest een tomaatje geplukt. 8 Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BioTuinder Posted July 29, 2022 Share Posted July 29, 2022 San marzano, komkommer, courgette, snack komkommers, aubergines, rode peper en adjuma pepers. 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted July 30, 2022 Share Posted July 30, 2022 Volgend jaar misschien iets minder adjumas zetten morgen aan de chilisaus. Volgens mij wordt dat heerlijk met die aromatische pepers. Mooie grote bos bloemen. De nieuwe dahlia’s die ik heb geplant, zijn echter allemaal hetzelfde als die ik al had. Wat niet de bedoeling was. Maar ze zijn wel mooi met die vlammen. Ook nog heel lief witte met roze hartje. Jaaaa de eerste vijgen! Ik heb de kleinste al opgegeten. De rest volgt zo direct. En een komkommer die de tuinoppas had geplukt en buiten was vergeten. Niet zelf geoogst dus feitelijk. Hij zag al een beetje rimpelig en ik vermoedde ‘geel’ van smaak. Die is dan ook naar de kippen gegaan. Het grappige is, dat mijn zus komkommers altijd buiten in de zon legt voor dit effect 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted July 30, 2022 Share Posted July 30, 2022 Mama’s tuintje met de laatste vergeten adjumas. Zie ook geen bloemen meer… denk misschien ook wel de laatste. De groene tomaten zijn collateral damageDe sla uit 2 kindertuintjes 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lia56 Posted July 30, 2022 Share Posted July 30, 2022 @MellieMooie foto's van een heerlijke oogst! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted July 31, 2022 Share Posted July 31, 2022 Vanwege de vele wespen moet ik de vijgen vroeg plukken, kan ze niet heel rijp laten worden aan de struik. De wespen vreten zich ook dronken aan afgevallen appels, dan kunnen ze niet meer vliegen maar zwijmelen zo wat rond vlak boven de grond. Jammergenoeg geen foto van de emmer boontjes, was ook niet mijn oogst want de kleindochter heeft ze geplukt. 3 Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MSDG Posted July 31, 2022 Share Posted July 31, 2022 Tripje naar de Franse markt. 🤣 O nee, toch gewoon uit eigen tuin. 10 Quote Nurture your plants, love your soil, work with nature, respect whatever it gives you. Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
redzebra Posted August 1, 2022 Share Posted August 1, 2022 Tomaatjes, het begint nu echt goed op gang te komen, foto is wel van vorige vrijdag wegens weekendje weg bij familie geen tijd meer gehad om te posten. Deels ingemaakt en deeltje voor de weggeef. 9 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rorror Posted August 2, 2022 Share Posted August 2, 2022 De eerste bell paprika van het seizoen. 5 Quote Gebreksverschijnselen in paprika of pepers 18 gewassen gebreksverschijnselen (english only) Heb je oude moestuin-, chilipeper-, voedingsstoffen-, plantphysiology boeken over die je niet meer gebruikt? Dan ontvang ik deze graag als donatie. Stuur mij een privebericht voor de adresgegevens. Boeken worden gebruikt als naslag werk om antwoorden te geven, en voor de ontwikkelen van de encyclopedie voor op deze website. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lia56 Posted August 3, 2022 Share Posted August 3, 2022 @redzebra Dat ziet er super goed uit! Geniet ervan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted August 3, 2022 Share Posted August 3, 2022 2 paprika’s, diverse bonen en de eerste x crown pea erwten. Mega zoet en knapperig. Die ga ik zeker weer zaaien! Ow en de tweede en tevens laatste courgette. Verder nul komma nul vrouwelijke bloemen. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted August 5, 2022 Author Share Posted August 5, 2022 6 Quote Veldvarkens.nl En: Veldvarkens-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted August 5, 2022 Share Posted August 5, 2022 Prachtig, Jorieke! mooi kleurtje! 😊👍🏻 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mdubbelm Posted August 5, 2022 Share Posted August 5, 2022 Weer wat bietjes, courgette, pepers en sperziebonen. De laatste moeten we wel gaan inmaken/invriezen nu. Overvloedige oogsten! 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted August 6, 2022 Share Posted August 6, 2022 Mijn struikboontjes gerooid. Er zat geen groei meer in, contrarie. Bijna de helft is verloren gegaan, slappe uitgedroogde peultjes. Wat overbleef is genoeg voor ons maar ik heb er geen voor de kinderen. En het is ver van ’ winkelwaar ’ te klein, te dun, niet lang genoeg... En ik zie hier hetzelfde gebeuren bij een boer, dat is heel jammer want die mensen moeten daar van leven hé. 6 Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MSDG Posted August 6, 2022 Share Posted August 6, 2022 Franse markt deel #2 🤣 10 Quote Nurture your plants, love your soil, work with nature, respect whatever it gives you. Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arja Posted August 6, 2022 Share Posted August 6, 2022 Het eerste witte kooltje. Zit nu met een boel andere lekkere dingen in de oven. Veel tomaatjes. Venus blijft goed produceren. De linzen waren een leuk experiment, maar belachelijk veel werk, dus dat gaan we niet doen. 🤪 8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruderalis Posted August 6, 2022 Share Posted August 6, 2022 Prachtig al die kleuren en producten hier boven👌 Hier de eerste oogst dit seizoen een paar Big Bomb pepers om te testen geoogst, 😎 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted August 6, 2022 Share Posted August 6, 2022 @ruderalis ik ben benieuwd wat je van de big bomb vindt en of ze voor herhaling vatbaar zijn. Ik vond de verhouding vruchtvlees-pit niet zo best. Kleine bolvormige pepers kweek ik dan ook niet meer. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruderalis Posted August 6, 2022 Share Posted August 6, 2022 @Mellie, Ik vind ze geweldig, net mild genoeg maar toch wel redelijk pittig voor in de mond, 1 plant is eigenlijk al genoeg want ze leveren goed op. Verder hebben ze een lekkere zoet fruitige en sappige smaak een beetje een zoet rode paprika smaak met bite, ik haal idd wel de vele pitjes en de placenta eruit en dan even in de oven en daarna in dit geval Rambol erin, heerlijk. Dus ik zal volgend jaar weer deze soort kweken.👍 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted August 7, 2022 Share Posted August 7, 2022 Veel eitjes tomaat nr 4 en 1. Volgens mijn lijstje is de paarse dan een (onrijpe) azoychka die licht cotroenig moet smaken en de rode is siberski skorospely. Net geplukt en alweer op. Dit is het restant fruit wat ik heb gered van gulzige kindermondjes… en de eerste 2 auriga tomaten. Die wilden ze ook hebben de boeven. Dat was echt een heel harde nee. Mama eerst. Vanmiddag geplukt: de eerste bramen en laatste bessen die nog ok waren met wat aardbeien. 9 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts