Ann123 Posted May 18, 2017 Share Posted May 18, 2017 Flinke oogst vandaag. Spinazie. Dit was de laatste oogst. De planten begonnen op te schieten. Ik heb ze dus uitgedaan en spinaziestoemp / stamppot van gemaakt. Emmertje raapstelen. Soep van gemaakt. Bah zo'n bittere groente. In een stoemp zijn rauwe raapstelen OK van smaak maar in zo'n grote hoeveelheid vind ik ze vies. Denk niet dat ik nog raapstelen zal zaaien. Zou radijzenloof niet hetzelfde zijn? De (voorlopig) laatste radijzen. Heb vorige week een nieuwe lading gezaaid. Enkele snijbieten uitgedaan die bijna gaan bloeien. Ik heb nog heel wat snijbiet te verwerken want er staan er veel opgeschoten bij. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nadi Posted May 22, 2017 Share Posted May 22, 2017 Spinazie Het eerste jaar dat spinazie goed gelukt is bij ons Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wortel Posted May 22, 2017 Share Posted May 22, 2017 2 tellen voordat ze opgegeten zijn (de knal rode dan...) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted May 24, 2017 Author Share Posted May 24, 2017 1e bloemkool (1,5 kilo) uit de kas! Werd wel tijd ook... de paprika's staan ongeduldig te wachten tot zij er in mogen... Quote Veldvarkens.nl En: Veldvarkens-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ann123 Posted May 24, 2017 Share Posted May 24, 2017 De eerste aardbei. Een reus. Een korona. Ik liet de kindjes eerst gekochte aardbeien eten. 'mmmm, zulke lekkere aardbeien'. Dan deze (in stukjes onder ons verdeeld). Mijn dochters ogen werden groot. 'woooooow, deze is LEKKER'. Nog nooit zo'n lekkere aardbei gegeten. Maar ook nog nooit echte oogst gehad. Vorig najaar heb ik de planten uit onze zandgrond gehaald na jarenlang proberen en in zelfgemaakte zelfirrigerende bakken gezet. De planten kunnen hun geluk niet op. Er hangt overal een flinke oogst voor de komende weken. Heerlijk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ktrijn Posted May 25, 2017 Share Posted May 25, 2017 Aardappelen geoogst die ik in een bak gekweekt heb. Meer dan 1 kg! Dat vind ik wel de moeite! Ze gaan straks de BBQ op!Moet ik ze echt eerst voorkoken voor ze de BBQ opgaan? Volgens mijn moeder wel, maar dan gaat er zoveel smaak verloren vind ik.... zij zegt dat je buikpijn krijgt als je die niet voorkookt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nadi Posted May 26, 2017 Share Posted May 26, 2017 Nee hoor voorkoken is niet nodig dat kan je direct op de bbq koken. Wat wij doen is in aluminium folie wikkelen en gewoon tussen de kolen stoppen. Kan ook op de bbq rek maar duurt wel iets langer. Als ik het Google doet wel iedereen op de rek zelf. Misschien ook wel beter dan verbranden ze niet snel. Mocht je het tussen de kolen leggen Let wel op. Het heeft eventjes nodig maar houd het in de gaten. We hebben 1 keer het te lang gelaten en ze zagen er zelf al uit als kolen. Het is dan ool verstandig om een dikkere laag folie te gebruiken dan als je het op de gril/rek van de bbq zou doen. Controleren kan je doen door een vork/mes door de folie en aardappel te prikken. Moet gewoon zacht van binnen zijn. Lekker is om al vooraf wat kruiden en zout in de pakketjes te doen. Olie is niet nodigSmakelijk! Op de bbq rek kan je zo dus ook stukken pompoen of zoete aardappelen klaarmaken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted May 27, 2017 Share Posted May 27, 2017 Beetje aardbeien welke de merels laten staan hebben. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carina1966 Posted May 28, 2017 Share Posted May 28, 2017 De eerste peultjes. Er komen er nog veel meer maar het was zo verleidelijk om deze te plukken. En de meiraapjes nog wat uitgedund en een uitje die een bloemknop kreeg er maar helemaal uitgetrokken. Lekker om helemaal te snipperen. Quote Kaatjes Moestuin https://www.youtube.com/channel/UCbxKcMcCIfcYz1rQPoOZLcA Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nadi Posted May 28, 2017 Share Posted May 28, 2017 Links erwtjes, midden peultjes en sugarsnaps, rechts ijsbergsla en spinazie. En ik heb een aardappelplant geoogst want hij stond in de weg. Dus een paar krieltjes. En ini mini uitgedunde worteltjes voor de konijnen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spitskool Posted May 29, 2017 Share Posted May 29, 2017 Welgeteld een stuks eetbare daglelie. Quote Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spitskool Posted May 29, 2017 Share Posted May 29, 2017 En voor het Aziatische wokavondmaal nog wat koriander, bieslook, chilipeper (gedroogde oogst van vorig jaar, niet op de foto's) en snijbiet. De daglelie was een voorafje... Quote Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nadi Posted June 4, 2017 Share Posted June 4, 2017 Een halve kilo peultjes, halve kilo sugersnaps en nog wat spinazie en erwtjes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted June 5, 2017 Author Share Posted June 5, 2017 Ik oogst al lekker wat doperwten, peultjes, en allerhande sla. Maar daar heb ik geen foto's van. Wel van de: Tomaatjes (Ida Gold, zeer vroeg gezaaid, in de vensterbank kwamen er al vruchten aan) En al een mooi gevuld schaaltje aardbeien: Quote Veldvarkens.nl En: Veldvarkens-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
DhrGGerardu Posted June 5, 2017 Share Posted June 5, 2017 Quote Groetjes,Gilbert Link to comment Share on other sites More sharing options...
balkontuinder Posted June 8, 2017 Share Posted June 8, 2017 Ik heb ook eens een foto gemaakt. Dit was mijn eten van vanavond. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted June 10, 2017 Share Posted June 10, 2017 Wegens weersomstandigheden zijn dit niet moeders mooiste maar wel lekker. Boeren die op hun veld niet kunnen spuiten met duizende liters water hebben dit ook zag ik gisteren. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luig81 Posted June 10, 2017 Share Posted June 10, 2017 Goed de citroen komt niet uit eigen tuin maar hoort er wel bij Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted June 11, 2017 Share Posted June 11, 2017 Koolrabi, duizendschoon en rabarber, daar word je toch vrolijk van? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mkleinman Posted June 11, 2017 Share Posted June 11, 2017 Vandaag weer aardbeien geoogst. Dit keer een joekel. Zo groot heb ik ze nog nooit gezien. Quote Mijn volkstuinvereniging. Sinds september 2016 600m2 tuin op het complex. Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted June 12, 2017 Share Posted June 12, 2017 Prachtige aardbei is dat! De eerste komkommers geoogst. Ze lagen op de grond en zo krom als iets Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cupcakeje Posted June 15, 2017 Share Posted June 15, 2017 vandaag basilicum , salie, sla, radijsjes, aardbeien, frambozen, peultjes en erwtjes geoogst. Van alles een beetje. Maar toch weer genoeg voor een lunch salade en met de boontjes ga ik wokken vanavond Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted June 16, 2017 Share Posted June 16, 2017 Asperges Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spitskool Posted June 17, 2017 Share Posted June 17, 2017 De aardbeistokjes (aardbeimelde) van Mellie blijven maar geven. Quote Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spitskool Posted June 17, 2017 Share Posted June 17, 2017 Een eenzame komkommer viel van de plant af bij het opbinden. Quote Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts