Jump to content

Foto's van: je oogst

Jorieke123
 Share

Recommended Posts

Erwten, sugar snaps, capucijners en aardbeien. Dit jaar voor het eerst de oogsten gewogen. Wel goed om een beetje inzicht te krijgen in de opbrengst per jaar.

Vandaag 1300 gram gedopte capucijnerwten overgehouden. De blauwschokker gaat dit jaar zeker 2.5 kg opleveren.

De aardbeienteller staat nu al op 7.6 kg. Dit jaar voor mij een goed aardbeienjaar

P101086128631497722696.JPG

en na iets meer dan een uurtje doppen en blauwe vingers:

P101086224521497722707.JPG

Eigelijk al een paar jaar heb ik geen echte aardbeibedden meer. Ze staan bij mij nog verwilderd tussen de druivenstokken waar ik dan net níet maai

Toch wat oogst net:

IMG209122261497773405.JPG

net genoeg voor een hapje op de tuin dus..

Hier shiitakes..bergen en ladingen paddenstoelen die ik gedroogd eigenlijk niet zo lekker vind. Dus ik eet gnocchi`s, omelet, quiche enz..met deze smaakvolle bruine paddenstoeltjes.2017061412325978591497773751.jpg

We verhuren ons voorhuisje https://www.airbnb.com/h/backtothesixties meer weten?  vraag informatie via pb.

Waar de mol is is er hoop!

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Veel vandaag geoogst. Dit waren de mooiste. 5 mooie gesloten bloemkool. Totaal iets meer dan twee kilo. Verder hele partij tuinbonen. Na doppen bleef er iets meer dan 400 gram over.

Verder nog wat aardbeien sugarsnaps doperwten en brocolli geoogst.

En nog een geweldige mooie krop slad9600525fc821a31901cbf57f16f7d78.jpg448e463cf4e9c7fe9b807e63e40dc3c3.jpgbafd089618ccdb9842857f4945795866.jpg

Mijn volkstuinvereniging. Sinds september 2016 600m2 tuin op het complex.

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Heule grote courgette....

4 kilo,piepers

Rode kruisbes

Capucijners

Wat worteltjes en veel te kleine knoflook.

De grotere knoflook is olifanten knoflook, met de maat van gewone knoflook

De drie rozige knoflookjes is alles wat ik overgehouden heb van mijn 4 in Dordrecht gekochte bollen. Er was al een gedeelte verrot voor het piten, en wat de grond in ging zag er triestig uit. Leek goed te gaan, maar ze hebben het niet gered.

Volgende keer weer supermarkt knoflook kopen om te poten! image56271499614098.jpeg

IMG2017071018130635874851499703963.jpg

De eerste abrikoos (niet op foto, direct in mond)

De eerste boontjes. Fortex is het ras van de groene, superlange bonen en heel productief. De paarse zijn Melissa maar niet zo productief en ik denk dat twee van de drie op de foto niet raszuiver zijn.

De eerste courgettes. Echt. Volgend jaar zaai ik ze vroeger.

Sinds begin juni oogst ik elke twee dagen een klein handje physalis.

Dikke blauwe bessen. Ras Elisabeth. De rest zit al in mijn buik.

De eerste komkommer. Ook in mijn buik.

Dat ligt eraan, Appelvrouw. Hoe jaloers ik straks ben, als ik al tomaatloos zit te wezen, en jullie allemaal middenin de oogst zitten.

Ik denk volgend jaar half om half. Want in het najaar ook nog tot laat kunnen oogsten is natuurlijk wel heel prettig ook. En ik kan wel zien aan de planten dat ze nu op de top zitten, denk ik. Hangt ook nog even af van hoe lang de planten gezond blijven. Als ze ziektes krijgen, is het niet voor herhaling vatbaar. Daarna es kijken of ik zo'n olielamp wil. Wacht. Zal even kiekje van maken.

Dittisem:

ac8018cb7547008ac1531141b4c9aa6a.jpg

wees bevriend met kleine dingen

Hoera, vandaag de eerste 3 tomaatjes geoogst (Gardener's Delight). Hoe ze smaken weet ik niet want mijn zoontjes hadden ze direct opgesnoept. "Erg lekker, papa! Veel lekkerder dan van de supermarkt."

Ook de lekkerste komkommers van het land. Die geënte komkommers doen het toch wel erg goed. Twee planten en na vandaag al 36 komkommers geoogst!

P101097548741499974038.jpg