Jump to content

Foto's van: je oogst

Jorieke123
 Share

Recommended Posts

Dit is van gister. Maar de helft van de frambozen hebben het bakje niet gehaald en 5 tomaten ook niet.

Dat krijg je ervan als je hongerig de tuin in gaat

@Melek en Erny: die 2 kilo frambozen voor de jam had ik opgespaard. Elke dag 1 ons in de vriezer

Zo heb ik al 5 kilo geoogst, en dat terwijl het voor de helft nog jonge stekken zijn. En het einde is nog niet in zicht.

Vorige week ook een berg pomodores geoogst uit de kas. En er komen er nog meer aan, ook buiten

Gòh wat ga ik dat missen, die tomaten uet.

DSCF672936681506962653.JPG

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

• 2 weeks later...

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image
  • 2 weeks later...

Wat yacon en enkele van de (bijna) laatste meloenpeer die wat eenzaam aan de struik hingen.

Daarna de oogst meegenomen naar Mellie, in ruil voor een cavalo nero, wat waterkers en eindelijk weer een goed geordende zadenvoorraad. Uitstekende deal als je het mij vraagt.

A72C5FE2-6C29-4D34-814B-203624AE3E9F75301509728863.jpeg

Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Ik heb om die reden even wat zaken uit mijn ingegraven isoleerbak gehaald, daar bewaar ik bietjes en wortels en appelwortel in zand. Ik heb er nog wat extra hooi bovenop gelegd voordat ik hem weer dicht deed, nu hoef ik er even niet meer bij de komende dagen

IMG344033721519227952.JPG

En wat aardappels uit de vollegrond, en de overige 2 rijen met aardappels hebben we weer afgedekt met hooi en plastic zeilen.

IMG344879091519228102.JPG

Whoop whoop vanmiddag in de kas de eerste spinazie geoogst... krijg ik echt een voorjaarsgevoel van. Was nog wel wat aan de kleine kant maar kon het niet laten. Beetje vroeg beginnen met spinazie is wel fijn. Anders moeten we er tegenaan eten dat we groen..... Straks lekker opeten, nu al zin in!

IMG233064521520179959.JPG

• 1 month later...