Tanja65 Geplaatst: 22 januari Geplaatst: 22 januari Als ik het goed begrijp is dat dus altijd de laatste reactie waarbij dat niet rechtstreeks kan. Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Arja Geplaatst: 22 januari Geplaatst: 22 januari Op mijn telefoon doe ik het zo: Stukje tekst selecteren, en dan klikken op het 'quote selection' wat dan in beeld komt. Dat ziet er dan zo uit: En het resultaat is dan: 3 hours ago, Tanja65 said: niet rechtstreeks dat dat stukje tekst op deze manier gequote wordt. 1 Quote
Tanja65 Geplaatst: 22 januari Geplaatst: 22 januari 2 minuten geleden, Arja zei: Stukje tekst selecteren, en dan klikken op het 'quote selection' Yup! It worked, thanks @Arja. . 1 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Jorieke123 Geplaatst: 22 januari Geplaatst: 22 januari Wil ik nog even aan toevoegen dat het heel vaak gewoon echt niet nodig is om iemand te quoten. Je kunt ook diegene even noemen en dan antwoorden of aanhaken. Tenzij het te quoten bericht natuurlijk al op een vorige pagina staat o.i.d. 2 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 22 januari Geplaatst: 22 januari Inderdaad en het is ook soms ook vermoeiend lezen. Maar nu even terug naar het brood, vandaag een hybride brood gebakken van 500 gram meel met 3 gram gist en 75 gram desem. Het brood moest vandaag klaar zijn dus heb ik zelf wat bij elkaar geknutseld en het resultaat is een heerlijk brood mooi gerezen. Met rode wintertarwe en half speltbloem half speltmeel. Maar de bepalendste ingrediënten voor de smaak zijn toch wel een theelepel gemalen steranijs ( dank @jootje) en een ruime theelepel vers sinaasappelsuiker dat proef je! 2 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Mellie Geplaatst: 23 januari Geplaatst: 23 januari Ik heb scones gemaakt en wacht vol spanning op bezoek om ze te eten. Ze ruiken heerlijk! 2 Quote
tielse flipje Geplaatst: 29 januari Geplaatst: 29 januari Vloerbroden met hazelnoot, gemaakt met een biga. Recept van Levine van Doorne. 6 Quote
Rookie Geplaatst: 30 januari Geplaatst: 30 januari (aangepast) Ik ga straks weer eens proberen om stokbrood te bakken. Dat lukt bij mij nooit echt goed, maar ik heb een nieuw recept. Edit: Ik vind dat ze er knap uitzien. Hopelijk smaken ze ook lekker. 30 januari aangepast door Rookie 4 Quote
Gitta Geplaatst: 31 januari Geplaatst: 31 januari (aangepast) @Rookiehoe was de smaak? Ze zien er heerlijk uit in ieder geval. 31 januari aangepast door Gitta Quote
Rookie Geplaatst: 31 januari Geplaatst: 31 januari We hebben er eentje op, samen met Franse kaasjes. Hij was heerlijk. Vanavond de andere, met courgette soep. 2 Quote
Gitta Geplaatst: 31 januari Geplaatst: 31 januari Wat heerlijk dat ze eindelijk goed gelukt zijn. Oefening baart kunst. 1 Quote
Dahli Geplaatst: 31 januari Geplaatst: 31 januari Op 30-1-2025 om 10:22, Rookie zei: maar ik heb een nieuw recept Zou je dat misschien willen delen? Ze zien er zo goed uit! Ik zou het graag een keertje willen proberen. Quote
Rookie Geplaatst: 31 januari Geplaatst: 31 januari Natuurlijk. Het oorspronkelijke recept is voor drie stokbroden, ik heb het doormidden gedeeld. Ik zet hier het oorspronkelijke recept neer. Ik moet erbij zeggen, dat ik werk met de Amerikaanse maten. 1 eetl gist 1 eetl suiker 2 cups (2 x 250 ml) warm water 4 tot 5 cups gewone bloem ( 1 cup= ongeveer 120 gram) 2 theel zout 3 eetl olijf olie Mengen met de deeghaak in een mengkom voor ongeveer 6 minuten, begin met 4 cups bloem, de zijkanten van de kom moeten redelijk schoon zijn. Voeg eventueel de laatste cup bloem in delen toe. Daarna 30 minuten laten rijzen. Goed uitrollen, in drie stukken verdelen en strak oprollen tot een lange worst. Inkwasten met een ei/water mengsel en 20 tot 25 minuten in een 220 graden oven. Klaar! 1 2 Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 31 januari Geplaatst: 31 januari @Rookie Ik zal deze ook eens proberen, Ik had ook een andere, maar was voor mijn gevoel nog niet helemaal perfect. 1 Quote
Rookie Geplaatst: 1 februari Geplaatst: 1 februari Ik heb het al heel vaak geprobeerd, maar ik vond deze echt goed gelukt. Misschien ook omdat de oven vrij heet stond. 2 Quote
Rookie Geplaatst: 1 februari Geplaatst: 1 februari Waar ik ook net achter kom: Dit deeg is ook uitstekend geschikt als pizzadeeg! Dan denk ik ook gelijk, dat het ook een mooi deeg zal zijn voor kaneelbroodjes, misschien met een lepeltje meer suiker en een neutralere olie. 1 Quote
mdubbelm Geplaatst: 1 februari Geplaatst: 1 februari Vanmorgen een Zwitserse Zopf gebakken, naar recept van Rutger. 8 Quote
appelvrouw Geplaatst: 1 februari Geplaatst: 1 februari 😍Applaus! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Tanja65 Geplaatst: 1 februari Geplaatst: 1 februari Oh mjam @mdubbelm! Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Amarinde Geplaatst: 3 februari Geplaatst: 3 februari Mijn tweede keer brood bakken uit het boek 'flour, water, salt, yeast' en ik ben best tevreden😄. Ik heb ooit eens eerder desem geprobeerd maar dat was niet zo'n succes. Ik merk dat ik door de uitgebreide beschrijvingen nu al beter weet waar ik op moet letten, dus een nieuwe desempoging komt nog wel😄. 6 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.