Jump to content

Teeltwedstrijd 2018: Ui Exhibition

Jorg
 Share

Recommended Posts

Wat is een keyhole? De letterlijke vertaling weet ik natuurlijk wel, maar ik bewaar mijn uien zelden in een sleutelgat.

Kijk maar eens hier Ad: project-keyhole-garden-maart-2015-t16133-60.html

We verhuren ons voorhuisje https://www.airbnb.com/h/backtothesixties meer weten?  vraag informatie via pb.

Waar de mol is is er hoop!

Door aanhoudende droogte begint het loof hier bruin/geel te worden.

Ik hoop dat ze nog wat verder groeien want ook al staan ze er niet slecht bij, de knol zal groter moeten om de naam 'wedstrijd' waardig te zijn...

De wedstrijd uien beginnen af te rijpen. Dat is aan de vroege kant maar het komt waarschijnlijk omdat ze geplaagd worden door stengelaaltjes waardoor het loof al een tijdje in een niet zo beste conditie was.

ui890151530909419.JPG

ui947321530909421.JPG

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Sinds vorige week zie ik echt verschil bij mijn uien, ze zijn duidelijk weer gegroeid en het beginnen nu echt grote uien te worden.

Geen roest of andersoortige schimmels. Staan er nog mooi bij. Ben benieuwd hoe lang ze nog door willen groeien.

En dat vóór eind augustus. Vóór 1 september moet je de winnaars hebben aangemeld. Ik heb ook nog even het reglement doorgelezen n.a.v. bovenstaande. Dat je meerdere inzendingen mag doen was ik bijvoorbeeld vergeten. Dat komt mij goed van pas.

Hier nog maar eens het

Wedstrijdreglement

De winnaar is de deelnemer die de zwaarste ui kweekt in de wedstrijdperiode begin januari tot eind augustus. Oogst de ui, laat het loof verdorren en haal het weg als het verdord is. Weeg de ui met een digitale weegschaal en maak daarvan een foto, zodat zowel de oogst als het display van de weegschaal op de foto duidelijk zichtbaar zijn. Je mag meerdere inzendingen doen.

Je moet op tijd de uien oogsten en te drogen leggen.

Edited by Guest

Teeltwedstrijd 2021: knolvenkel

Bij mij zijn ze vanzelf al verdroogd. Te weinig water gegeven en dat was duidelijk fout, ze zijn bijna niet groter of de gewone ajuinen. Heb nog 1 ietsje groter exemplaar staan maar is ook bijna geheel verdord van blad.

IMG2018071411371750051531726586.jpg

Niet dat het voor mij iets zal uithalen (kan dus objectief zijn door mijn grote achterstand) maar vind wel dat er op de vorige foto's precies nog loof aan de planten zit.