Jump to content

Zadenenvelop Nederland 2018 ronde 1

Recommended Posts

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Fijn dat er weer iets vooruitgang in zit..is het misschien een idee om de personen die bij de ‘heen’ envelop niet reageerden, over te slaan bij de terug envelop, mits ze hieronder eerder reageren? Dat kan misschien veel tijd schelen. Dit geldt ook andersom natuurlijk. Ik weet dat het misschien niet helemaal fair is maar aan de andere kant, er zijn mensen die uitkijken naar de enveloppen , en misschien willen beginnen met voorzaaien etc.

Het is maar een idee...niks persoonlijks.

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Oh wat jammer kruidenvrouwtje..ik vind hem wel leuk, misschien omdat het eerste jaar is dat ik hier aan mee doe? Zaten wel wat dingetjes bij die ik zelf nog niet had, of niet kende hopelijk zit er wat meer in de terug envelop voor jouw!

Het is niet dat het niet leuk is om hem te krijgen! Maar als 75% lidl of over de datum is dan vraag ik me toch af "wat ik ook al eerder melde" of er geen betere regels moeten komen ontremd wat voor zaden. Ook zijn een groot deel zaden zonder naam of datum of soort onbekend.

You can bury a lot of troubles by digging in the dirt

Hoi, ja dat snap ik. Hebben wij dezelfde envelop?? In mijn beleving stonden er allerlei data op wanneer geoogst etc. Zelf had ik er zakjes ( lees diepvrieszakken ) van de nieuwe tuin, en leven van het land ( meloenen, pompoen etc) in gedaan, met kopietjes van de orginele zakjes.

Maar misschien vind ik dat zelf heel leuk, en kan iemand anders er niks mee..

En ik ken de andere enveloppen ook nog niet, daar moet ik eerst 30 berichten voor plaatsen..maar om nu lukraak overal wat neer te gaan zetten...dan wacht ik wel even.

Inderdaad Lidl etc. Zou jammer zijn, dan kun je net zo goed zelf voor 20ct een zakje halen daar. Scheelt je verzendkosten!

Ohhhhh! Dat is niet sympathiek!

Envelop 2 hoort in elk geval flink gevuld te zijn.

Er is veel leuks te vinden, niet van lidl, aldi of ah.

Ik heb geen artisjok gezien, wel kardoen, die is minstens zo mooi!

Ik heb nog meer zaden over, maar had geen tijd meer, en het pakket werd al een beetje bol, dan past het niet meer door de brievenbus.

Cupcakeje, is het al bezorgd?

Oh dat is wel erg die moestuintjes! Ik heb er inderdaad eentje gezien, of in ieder geval zo’n stekertje.

Ik weet eigenlijk niet meer of er artisjok in zat, ik heb die er in iedergeval niet uit gehaald.

Maar het is ook lastig om te bepalen wat je erin doet. Persoonlijk heb ik gekeken naar dingen die er nog niet in zaten. Ik had wel meer klaar liggen...

Het lijkt wel alsof er meer in komt dan dat eruit gehaald wordt

Maar hoe ga je daar nu een ‘rem’ op zetten? Want de meesten hebben wel zaden die ze leuk vinden om te delen.

Alles wat ik erin heb gedaan komt van van der wal en is dit jaar gekocht.heb er extra zakjes ingedaan en de grote zakken van Gerda in kleinere zakjes gedaan.

Ik heb er toch paar leuke zaadjes uitgehaald al heb ik er in verhouding meer in dan uitgehaald.

Je doet mensen wel te kort als je zegt dat er alleen maar troep in zat al ben ik het wel met je eens dat hij niet spectaculair is.