CathelijneX Posted February 17, 2018 Share Posted February 17, 2018 Dag allemaal, mijn naam is Cathelijne. Met mijn partner Theo en onze twee kinderen (2008 en 2010) hebben we een kavel van 2250 m2 gekocht in Almere Oosterwold. Over een paar weken gaan we daarheen verhuizen. Een van de regels in Oosterwold is dat de helft van je kavel een stadslandbouwfunctie moet hebben. Dat wil zeggen dat je daar iets mee moet doen dat voedsel produceert. Wij gaan een permacultuur tuin aanleggen. We hebben een paar jaar een moestuin van 125m2 gehad waar we een beetje hebben kunnen experimenteren. Nu gaan we het groots aanpakken met 1000 m2 klei waar al 15 jaar biologische monocultuur op verbouwd is. We gaan een combinatie doen van moestuin, kruidentuin, voedselbosje, koude kas en kippen. Over een week gaat het grondverzetwerk beginnen. Er is nu dus nog niet zoveel te zien. Vooral een vlakte met vette klei. Ik heb vorig jaar meegedaan met een gesubsidieerd project van Yves Rocher waarbij ik een hele hoop plantgoed al heb aangeschaft. Vooral bessenstruiken en notenstruiken. Ik heb ze opgepot in cementbakken en ik kan niet wachten totdat ik het binnenkort de grond in kan doen. Voorzaaien ga ik nu ook mee beginnen nu er zicht is op wanneer het de grond in kan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pippi Posted February 17, 2018 Share Posted February 17, 2018 Gaaf zeg, zo'n enorme lap grond! En welkom hier! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted February 18, 2018 Share Posted February 18, 2018 Welkom ! Waanzinnig zeg. Wel heeeel veel werk ook natuurlijk Misschien een tip om hier : blog/ je eigen plekje aan te maken ? Ik ben in ieder geval benieuwd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
petersmit Posted February 18, 2018 Share Posted February 18, 2018 Welkom Catelijne, Veel succes en hele leuke foto’s! Quote Ook voor privé vragen beschikbaar! https://www.dutchgardenseeds.com en voor (biologische) zaden natuurlijk.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted February 18, 2018 Share Posted February 18, 2018 Goh wat een gezelligheid daar in de tuin. Goede hulpjes zie ik, leuk! Mega lap grond zeg. Veel succes en plezier ermee. Eerst nog de verhuizing maar dan ben je helemaal voor het nieuwe moesseizoen gesetteld. Ben benieuwd naar je vorderingen. Voor je voedselbos en permacultuur is het boek van Christopher Shein permacultuur in je moestuin wel en aanrader. Groene groetjes en ik lees mee met je vorderingen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted February 18, 2018 Share Posted February 18, 2018 Welkom hier! Quote Kom 15 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! www.moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Veldvarkens.nl En: Veldvarkens-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted February 19, 2018 Share Posted February 19, 2018 top! welkom! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CathelijneX Posted February 20, 2018 Author Share Posted February 20, 2018 Dank jullie voor het warme welkom! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter v/d Breevaart Posted February 21, 2018 Share Posted February 21, 2018 Gaaf zeg, ben ook erg benieuwd! Quote Zaden kopen? | Bestel! bij Moestuinland.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
harms1 Posted February 22, 2018 Share Posted February 22, 2018 Houdt er wel rekening mee, Cathelijne om walnoot bomen niet te dicht in de buurt te zetten bij appelbomen en bessenstruiken!Heel veel succes met dit mooie stuk grond! http://www.houtwal.be/vakartikels/boekbesprekingen/goede_slechte_buren_combinatieteeltenfruit.htm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
annaelizabeth Posted February 22, 2018 Share Posted February 22, 2018 Kun je uitleggen waarom niet? Dit is niet zo duidelijk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
harms1 Posted February 23, 2018 Share Posted February 23, 2018 Als u goed leest op de site, dan leest u waarom...uit eigen bevindingen kan ik niet spreken. De wortels van een walnootboom scheiden een stof af die onder andere appelbomen niet kunnen verdragen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts