Jannemie Posted April 8, 2018 Share Posted April 8, 2018 vreemde kruising. Wie kan vertellen wat dit is. Van oorsprong is het waarschijnlijk een prei maar rook níet zo. Misschien met een ui erbij. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roeier Posted April 8, 2018 Share Posted April 8, 2018 Het zou goed Olifantenknoflook kunnen zijn. Dat is nauw verwant aan de prei. Gewone knoflook is het denk ik niet, want daar begint de bolvorming veel later, pas in Mei.Je zou de bol terug kunnen stoppen, als je dat nog niet gedaan hebt, pas als het loof goed begint te verwelken is de bol 'klaar' Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted April 8, 2018 Share Posted April 8, 2018 Het zou ook prei kunnen zijn, ik heb ook wel eens van die bolvorming, maar minder extreem.Ik heb ze dan misschien te hard in hun plant gat gezet Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted April 18, 2018 Share Posted April 18, 2018 Zie de laatste berichten in dit topic: teeltwedstrijd-reuzeprei-mammoth-pot-t11629.html? Ik heb ze nu niet meer staan maar mijn prei kreeg dus inderdaad flinke bollen onder de grond, en daar is daarna weer een mooie prei uit gegroeid. Quote Kom 15 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! www.moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Veldvarkens.nl En: Veldvarkens-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts